ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ЗАСІБ ПОКРАЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ЗАСІБ ПОКРАЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

06.11.2024 19:40

[4. Педагогічні науки]

Автор: Іщенко Тетяна Валеріївна, старший викладач кафедри мовної підготовки, Дніпровський державний університет внутрішніх справ, м. Дніпро, Україна; Нікітіна Ірина Петрівна, старший викладач кафедри мовної підготовки, Дніпровський державний університет внутрішніх справ, м. Дніпро, Україна


ORCID 0000-0002-3103-978X Іщенко т.в.

ORCID 0000-0003-3767-7034 Нікітіна І.П.

Штучний інтелект (ШІ) відкриває нові можливості для підвищення якості освіти в Україні. Завдяки технологіям ШІ можна створювати персоналізовані навчальні програми, які адаптуються до потреб кожного студента, враховуючи його рівень знань, темп навчання і специфічні потреби. Наприклад, навчальні платформи з ШІ можуть рекомендувати завдання, теми або ресурси для більш глибокого розуміння матеріалу, що особливо корисно для учнів, які навчаються дистанційно або самостійно.

Традиційні методи навчання характеризувалися уніфікованим підходом до всіх учнів, незалежно від їхніх індивідуальних потреб та темпу навчання. Учні в середній школі проходили стандартний набор дисциплін, а студентам пропонували  уніфікований навчальний матеріал згідно вимогам міністерства освіти щодо їх спеціалізації. В свою чергу і вчителі мали обмежені можливості адаптувати програми під кожного окремого учня. Оцінювання також проводилось за загальними критеріями. Через це  в класах або групах часто виникали розриви між учнями різних рівнів підготовки: одні потребували додаткової підтримки, а інші — мали випереджальний потенціал. 

Сучасні методи навчання з використанням ШІ пропонують принципово інший підхід, орієнтуючись на персоналізацію навчання. ШІ-алгоритми можуть оцінювати рівень знань кожного учня, визначати сильні та слабкі сторони, і, відповідно, коригувати навчальний процес. Наприклад, система може пропонувати додаткові вправи для глибшого розуміння складних тем або, навпаки, прискорювати вивчення вже відомих тем. Також ШІ здатен автоматизувати рутинні завдання, як-от перевірку тестів або складання звітів, що дозволяє вчителям більше зосередитися на творчому і педагогічному аспекті. Це сприяє більш гнучкому і результативному навчанню, яке підлаштовується під конкретні потреби кожного студента, а також дозволяє підтримувати мотивацію та інтерес до навчання.

Розвиток штучного інтелекту в освіті може привести до ще більш інноваційних змін, таких як:

Інтерактивні віртуальні наставники і репетитори. ШІ-асистенти зможуть виконувати роль віртуальних наставників, доступних учням у будь-який час. Вони відповідатимуть на запитання, пояснюватимуть складні теми в зручному для учня темпі, а також допомагатимуть зі складними задачами. Такі інструменти вже починають впроваджуватись у великих навчальних платформах, як-от Coursera чи Duolingo, де чат-боти і помічники на базі ШІ допомагають студентам швидше опановувати матеріал. Незамінним помічником для учня та вчителя є чат-GPT який відкриває доволі безмежні можливості, але в той же час створює і атмосферу ліності, адже учні із задоволенням користуються ним для створення творів, тез доповіді, пошуку відповідей на завдання не вдаючись до аналітичної самостійної роботи. В різних країнах по-різному відносяться до використання чату-GPT в освіті: з обережністю, з побоюванням, із зацікавленням тощо, враховуючи його сильні та слабкі сторони [1]

Розширення можливостей дистанційного навчання. ШІ робить дистанційне навчання більш інтерактивним і структурованим. Платформи можуть відстежувати прогрес студентів, оцінювати їхню зацікавленість і навіть підтримувати зв'язок між студентами та викладачами. Такі системи здатні створювати більш реалістичні і насичені онлайн-курси з використанням доповненої реальності, ігор та інтерактивних симуляцій. Це особливо актуально для спеціальностей, де потрібні практичні навички, як медицина, інженерія чи мистецтво.

Аналіз і прогнозування результатів навчання. Збір великих обсягів даних (Big Data) і аналітика дозволяють передбачити, як учень може розвиватись в майбутньому, на основі його нинішніх досягнень і стилю навчання. Вчителі та батьки отримують інструменти, які допомагають зрозуміти сильні та слабкі сторони учня, розпізнати ранні ознаки труднощів або перспективи, що допомагає краще підтримувати його розвиток.

Проте, постають перед учасниками навчального  процесу і виклики,  залишаються суперечливими деякі етичні та соціальні питання. Зі зростанням ролі ШІ в освіті  дуже болючим залишається питання конфіденційності даних, безпеки, а також ризик того, що надмірна автоматизація може позбавити навчання «людського» аспекту. У майбутньому важливо зберегти баланс між автоматизацією і живою взаємодією, щоб освіта залишалась не лише ефективною, але й гуманною.

Розвиток штучного інтелекту в освіті ще тільки набирає обертів, і потенціал для нових рішень залишається величезним. Поступово ШІ зможе зробити освіту доступнішою, цікавішою та ефективнішою, особливо для тих, кому традиційна система не завжди підходить.

Для покращення ситуації з використання штучного інтелекту в освіті  важливо зробити процес більш гнучким і прозорим, забезпечити підтримку для вчителів та інтегрувати сучасні технології, що дозволить адаптувати зміст освіти до сучасних вимог і підвищить якість підготовки учнів.

Література:

1. Nikitina, I., & Ishchenko, T. (2024). CHAT GPT IN THE PARADIGM OF MODERN EDUCATION. Scientific Journal of Polonia University, 61(6), 100-106. https://doi.org/10.23856/6112

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота