ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЕМОЦІЙНОГО СТАНУ СТУДЕНТІВ ПРОФУЧИЛИЩА В УМОВАХ ВІЙНИ В УКРАЇНІ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЕМОЦІЙНОГО СТАНУ СТУДЕНТІВ ПРОФУЧИЛИЩА В УМОВАХ ВІЙНИ В УКРАЇНІ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ

13.12.2024 13:36

[15. Психологічні науки]

Автор: Кондратюк Алла Миколаївна, магістрантка спеціальності «Психологія», Поліський національний університет, м. Житомир, Україна


Війна впливає на психічне здоров’я кожного громадянина України. Стресові ситуації через постійну загрозу власному життю та життю рідних і близьких викликають відповідні негативні емоції у людей. Сучасні реалії є надзвичайно складними та непередбачуваними: втрата будинку, нестача їжі та води, медикаментів, випадки жорстокого насильства, поранення, втрата рідних, друзів. Все це відображається на фізичному та емоційному стані людини.

Одним із головних завдань сьогодення є своєчасна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу, спрямована на контролювання свого внутрішнього емоційного стану, захист себе від травматичних переживань і страхів, засвоєння нових цінностей і норм емоційності у поведінці особистості, конструктивного сприймання власних емоцій та емоцій оточуючих.

Емоції відіграють важливу роль у житті людини, допомагаючи їй розуміти інших, оцінювати ситуації, приймати рішення та відчувати захист від небезпеки. Наш досвід допомагає нам аналізувати минулі емоції, які призвели до позитивних результатів, або уникати негативних емоційних ситуацій у майбутньому. 

Проте емоції можуть мати і негативний вплив, дезорганізуючи нашу поведінку. Наприклад, страх може спричинити неадекватну реакцію, таку як завмирання перед небезпекою, замість втечі. Страх перед уявною небезпекою не приносить користі. У стані гніву людина може вчинити шкідливі дії, як спрямовані на інших, так і на себе (аутоагресія). Здатність до самоконтролю є важливою для опору внутрішнім труднощам, прагнень, емоцій. Це означає можливість віддавати перевагу єдиній меті, визначаючи характер особистості. Вольове управління необхідне, коли спонукання до дії або її інтенсивність виявляються недостатніми з самого початку або під час її виконання.

Емоційна сфера людини – від потягів через емоції й почуття до волі – бере участь у самотворенні особистості, визначаючи її життєву лінію. Головне в емоційній регуляції – регуляція виникнення спрямованості емоцій, їх планування, а не регуляція впливу уже існуючих емоцій на наше життя [2].

Особливості сучасної студентської молоді полягають і в тому, що вона є більш розкутою з демократичними поглядами на життя у порівнянні зі студентством минулих десятиліть. Такі трансформації пов’язані із світовими тенденціями та суспільними перетвореннями в Україні. Для сучасної студентської молоді характерним є яскраве вираження власних почуттів, захист власних інтересів та відстоювання своєї думки. На формування молодої людини як особистості впливає ще й те, що вони краще знають свої права та можливості. Можна навіть стверджувати, що в інтелектуальному плані сучасна молодь є теж більш розвиненою, оскільки цифровізація суспільства та постійний потік нової інформації, її багатоканальність, різноплановість, спонукають до розвитку аналітичного та критичного мислення. В біологічному сенсі сучасна молодь швидше розвивається, характерною є акселерація. Інформатизація, стирання кордонів у спілкуванні, обміні інформацією створює позитивну площину для удосконалення особистості, усвідомленості необхідності здобуття вищої освіти, знання іноземних мов, реалізації власного потенціалу. Поєднання навчання і професійної діяльності пришвидшує соціально-психологічну адаптацію [1].

Психологічні дослідження показали, що у 87% опитаних підлітків під час повномасштабної війни відбулися найбільш вагомі зміни у психоемоційному здоров’ї, а саме з’явився страх за власне життя, так і життя близьких людей. Також молоді люди відчувають сильну потребу у психологічній підтримці. Незважаючи на те, що 89% підлітків говорять, що отримують підтримку від своїх рідних, в той самий час близько 59% прагнуть її відчувати ще більше. Цікавим є факт, що високий відсоток підлітків хотіли б навчитися основним правилам психологічної самодопомоги та справлятися з своїми змінами в емоційному стані самостійно – 83% респондентів.

Отже, не дивлячись на те, що наша молодь оптимістично налаштована, вмотивована та розглядає щастя як досягнення поставленої мети, віддає перевагу самореалізації, особистісним стосункам, досягненні матеріального благополуччя, в емоційному плані і досі залишається достатньо нестабільною. А тому, потребує нашої допомоги в пошуках механізмів підтримки власного психоемоційного стану.

Література:

1. Санько К.О. Особливості взаємозв’язку емоційного інтелекту та відчуття успішності сучасної молоді. Проблеми сучасної психології. 2016. С. 483-494. URL: http://journals.uran.ua/index.php/2227-6246/article/view/157348/156587

2. Stein S. J., Book H. The EQ Edge: Emotional Intelligence and your success. Ontario : Stoddard Publishing Co. Limited. 2012. 370 p.

____________________________________

Науковий керівник: Журавльова Лариса Петрівна, доктор психологічний наук, професор, Поліський національний університет

м. Житомир, Україна 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота