ОПТИМІЗАЦІЯ ЧАСУ ТАКТУ В ЛОГІСТИЧНИХ ОПЕРАЦІЯХ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОПТИМІЗАЦІЯ ЧАСУ ТАКТУ В ЛОГІСТИЧНИХ ОПЕРАЦІЯХ

16.12.2024 10:39

[1. Економічні науки]

Автор: Єсипенко Василь Вікторович, студент ФММ, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", м. Київ, Україна


З однієї сторони, сучасні умови господарювання в Україні характеризуються високою мінливістю, складністю, особливо в умовах війни, а з іншої - зближення України з ЄС відкриває нові можливості для майбутнього розвитку. Це вимагає від підприємств здатності швидко адаптуватися до зовнішніх викликів, оптимізувати й реорганізувати свої бізнес-процеси для досягнення конкурентоспроможності. Але нові міжнародні економічні відносини підвищують вимоги до вітчизняних виробників й надавачів послуг. Час такту, висока якість товарів й послуг, задоволеність кінцевого споживача — це тільки невеликий список європейських стандартів. За таких умов, окрім бажання, необхідно оптимізувати свої методи управління, скористатися досвідом провідних країн світу, які зуміли не лише здолати кризу, а й закріпилися серед світових лідерів. 

Час такту є одним із ключових показників, який забезпечує баланс між швидкістю виконання логістичних операцій і потребами замовника. Його значення в логістиці полягає у встановленні чіткого ритму роботи, необхідного для синхронізації всіх етапів процесу доставки, обробки замовлень та розподілу ресурсів й направлений на задоволення клієнтів.

Існує низка факторів, які ускладнюють або уповільнюють час такту у логістичних операціях. Це й непередбачуваність попиту клієнтів, що робить складним прогнозування обсягів роботи та встановлення часу такту, й вузькі місця у процесах, коли ресурсів або потужностей стає недостатні для виконання роботи у встановлений час, й помилки персоналу, несправності обладнання, проблеми з комунікацією між підрозділами, й зовнішні фактори, які також можуть порушити планування й виконання завдань у запланований час. 

Сучасні методи оптимізації часу такту включають використання різноманітних інструментів і технік. Вони дозволяють не тільки зменшити час виконання операцій, але й збільшити передбачуваність процесів, що має ключове значення для оптимального планування та зниження витрат. Застосування автоматизації й цифрових технологій - TMS, WMS-систем, Інтернет-речей, GPS-навігації, датчиків й сканерів - дозволяє знижувати час на ручні операції, зменшувати помилки та покращувати контроль над виробничим процесом, спланувати оптимальний маршрут й скоригувати його вже під час доставки, тощо. Методи й інструменти Lean-менеджменту сприяють не лише оптимізації часу такту, але й загальному підвищенню ефективності та гнучкості системи. А правильне поєднання різних підходів дозволяє досягнути найкращих результатів у конкретних умовах для конкретної компанії.

Наприклад: 

- Поширення в середині компанії філософії Kaizen, яка бере свій початок у японській корпоративній культурі, є однією з найефективніших систем постійного вдосконалення діяльності організації. Її головна концепція полягає у впровадженні поступових, але безперервних змін, спрямованих на оптимізацію процесів, підвищення якості та скорочення витрат. У перекладі з японської Kaizen означає "зміни на краще", і цей принцип лежить в основі кожного рішення, спрямованого на досягнення довгострокового успіху, з залученням кожного працівника до процесу вдосконалення, з формуванням атмосфери відповідальності та ініціативності. Крім того, усуненні дефектів, зниженні витрат і забезпеченні максимальної продуктивності не потребує значних інвестицій у ресурси, а потребує систематичного підходу керівництва, основою якого є оцінка поточного стану компанії та визначення пріоритетних напрямків покращень.

- Застосування системи 5S в логістиці є надзвичайно важливим, оскільки 5 принципів — стандарти й правила, дисципліна, точність й акуратність, позбавлення від зайвих деталей на робочому місці - дозволить значно скоротити у першу чергу час такту любої операції, а, відповідно, і витрати на виконання роботи.  

- Оновлення завдань в реальному часі за допомогою системи ощадливого виробництва Канбан, яка подає візуальні сигнали за допомогою Led-індикаторів, що дозволяє слідкувати за статусом процесу в реальному часі, бачити, на якому етапі знаходиться кожне завдання, й де існує затримка, щоб реактивного її усунути. Окрім візуалізації процесів, система збирає дані, виявляє проблеми, а потім робить вдосконалення, й тим самим зменшує час такту на конкретну операцію. Системи Канбан, наприклад Trello, легко інтегруються з TMS, або вже входять до комплектації системи управління транспортними потоками. 

- Використання в логістичних процесах принципу Just-In-Time - концепції “точно вчасно” або іншими словами концепції “0 запасу”. Він дозволяє організувати транспортування таким чином, щоб мінімізувати час очікування транспорту на завантаження через попередньо узгоджені графіки, або уникати накопичення надлишкових запасів на складах через синхронізацію постачання з виробничими процесами.

На жаль, не існує окремого ідеального шаблону для досягнення зіркових результатів, не розписаний покроковий алгоритм методів, інструментів тощо. Але є практики вітчизняних й зарубіжних компаній, є бенчмаркінг, є метод обміну досвіду, проб й помилок. Головне, щоб у компанії була ціль, стратегія, бажання подальшого розвитку й вдосконалення своєї діяльності.  

ЛІТЕРАТУРА:

1. Вумек, Джеймс, Деніел Джонс, та Дар’я Погребняк. Ощадливе виробництво: як виробнича система Toyota допоможе запобігти матеріальних втрат і забезпечити процвітання вашої компанії. Харків: Фабула : Ранок, 2019.

2. “Ощадливе виробництво від А до Я: “Довідник термінів та інструментів”; В. Малічевський, Є. Годнєв, В. Кащенко, В. Лелека. Видавництво Ранок. 2024. – 368с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2025

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота