ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ТА ПРАВОВИЙ ХАРАКТЕР У ДОШКІЛЬНОМУ ВИХОВАННІ У ФРАНЦІЇ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ТА ПРАВОВИЙ ХАРАКТЕР У ДОШКІЛЬНОМУ ВИХОВАННІ У ФРАНЦІЇ

21.01.2025 14:14

[15. Психологічні науки]

Автор: Косс Володимир Андрійович, аспірант, Харківський національний університет внутрішніх справ, Україна



Вступ

Дошкільна освіта у Франції відіграє ключову роль у соціальному та когнітивному розвитку дітей. У країні розроблено систему, що поєднує психолого-педагогічні підходи та правове регулювання, які спрямовані на забезпечення високої якості освіти та дотримання прав дітей. У статті розглядаються основні психолого-педагогічні теорії, які використовуються у французьких дитячих садках, а також законодавчі та правові норми, що регулюють систему дошкільної освіти.

Психолого-педагогічний аспект дошкільного виховання у Франції

1. Психологія раннього розвитку

У Франції значна увага приділяється ранньому розвитку дітей, включаючи їх когнітивні, емоційні та соціальні аспекти. Теорії, такі як робота Жана Піаже та Еріка Еріксона, знаходять широке застосування у дошкільному вихованні. Як зазначає дослідник Антуанетта Делмес, ранній розвиток дітей мови у Франції грунтується на теорії “активного суб'єкта”, за якою дитина сприймається як активний учасник навчання [5].

2. Роль гри в освітньому процесі

Як і в інших країнах, у Франції гра сприймається як ключова складова процесу навчання та соціалізації дітей. Дослідження, такі як робота Рене Гено, наголошують на важливості гри для розвитку творчих та когнітивних здібностей дітей. У своїх роботах Гено акцентує увагу на необхідності створення освітнього середовища, що сприятиме розвитку самостійності дитини через ігрову діяльність [4].

3. Індивідуалізація та інклюзія

У французькій системі дошкільної освіти активно розвиваються концепції інклюзивної освіти, що дозволяє дітям з особливими освітніми потребами навчатися та розвиватися нарівні з іншими дітьми. Важливо враховувати як психологічні, і педагогічні аспекти таких підходів. Дослідження Еммануеля Лежера та інших авторів показують, що інклюзія у дошкільних закладах Франції ґрунтується на принципах рівності та поваги до індивідуальних особливостей кожної дитини [7].

Правовий аспект дошкільного виховання у Франції

1. Основні законодавчі акти

Дошкільна освіта у Франції регулюється низкою важливих законодавчих актів, основним з яких є Code de l'éducation, який визначає стандарти та вимоги для освітніх закладів, включаючи дитячі садки та ясла. Також існує закон, спрямований на розвиток рівних можливостей для всіх дітей у дошкільних закладах, зокрема для дітей з особливими потребами та мігрантів. Закон про дітей та сім'ї 2007 року (Loi sur la famille) [3] також включає положення, що стосуються дошкільної освіти та її доступності.

2. Права дітей та доступ до дошкільної освіти

Важливим правовим аспектом є доступність дошкільної освіти для всіх дітей. У 2019 році було прийнято закон про свободу вибору в освіті, який додатково розширює можливості для дітей з особливими освітніми потребами, а також підвищує доступність дошкільних закладів для дітей мігрантів. У рамках цієї реформи значно розширюється доступ до безкоштовних дитячих садків, особливо для дітей із сімей з низьким доходом.

3. Захист прав дітей у дошкільних закладах

Останніми роками, які широко обговорюються, є питання про захист прав дітей від насильства та зневаги. Законодавство Франції включає механізми захисту дітей в освітніх установах, забезпечуючи не тільки дотримання прав на освіту, а й на безпеку. Роботи таких авторів, як Луї Жерар, акцентують увагу на правових інструментах для запобігання насильству та покращенню умов для дітей в освітніх закладах [6].

Взаємодія психології, педагогіки та права у дошкільному вихованні

1. Психолого-педагогічна підтримка у системі освіти

У Франції велику увагу приділяють підготовці педагогів, які мають бути готові до роботи з дітьми в контексті їхнього психоемоційного розвитку. Педагоги навчаються не тільки методикам навчання, а й психоемоційної підтримки дітей, особливо в контексті їхньої взаємодії з навколишнім світом. Це особливо важливо у світлі різноманіття дітей, які можуть мати різні соціальні, культурні або фізичні особливості.

2. Педагогічна та правова відповідальність

Відповідальність педагогів у Франції регулюється як педагогічними стандартами, так і законами, що захищають права дітей. Важливою частиною професійної підготовки педагогів є дотримання правових норм, що регулюють їхню роботу, включно із законами про дитячу безпеку та захист від насильства. Законодавство вимагає від вихователів знання прав дітей, щоб забезпечити їхню безпеку і благополуччя.

Висновок

Система дошкільної освіти у Франції є прикладом інтеграції психолого-педагогічних теорій із правовими нормами. Вона ґрунтується на ідеях раннього розвитку дітей, акцентуючи увагу на інклюзії та рівності всіх дітей перед освітою. Суворі правові норми, що регулюють цю сферу, сприяють створенню безпечного та стимулюючого освітнього середовища, де кожна дитина може розвиватися і досягати високого рівня соціалізації та навчання.

Література:

1. Code de l’éducation, Франція.

2. Loi pour la liberté de choisir son avenir professionnel, 2019, Франція.

3. Loi sur la famille, 2007, Франція.

4. Geno R. (2015). Le jeu et son rôle dans l'education des jeunes enfants. Paris: Éditions Retz.

5. Delmes A. (2011). Les fondements de la psychologie de l’enfance: L’approche Piagetienne et Eriksonienne. Paris: Presses Universitaires de France.

6. Gérard L. (2016). La protection de l’enfance et l’education: Enjeux juridiques et pratiques. Париж: Dalloz.

7. Leger E. (2014). L’inclusion scolaire des enfants en situation de handicap. Paris: Éditions L'Harmattan.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2025

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота