ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ

28.01.2025 13:50

[16. Фізичне виховання та спорт]

Автор: Хомовський Олександр Іванович, асистент кафедри реабілітаційної психології та фізичного виховання ЗВО, "Подільський державний університет", м. Кам’янець-Подільський, Україна



Сучасний світ швидко змінюється у зв’язку із поширенням новітніх інформаційних технологій. Проникнення штучного інтелекту в повсякденне життя, практично в усі його сфери, стає всеохоплюючим, відкриває нові можливості, є таким, яке людина навіть не усвідомлює. Сфера фізичного виховання не є виключенням. 

Застосування ШІ у фізичному вихованні відкриває нові можливості в навчанні, впроваджуючи інноваційні підходи для підвищення залученості учнів, моніторингу прогресу і адаптації індивідуальних програм. Завдяки впровадженню інструментів і методів на основі ШІ, фахівці можуть застосовувати  більш персоналізовані та ефективні можливості фізичної освіти, з метою підвищення рівня занять, індивідуалізації підходів і поліпшення результатів. Далі ми розглянемо найбільш очевидні способи застосування ШІ у фізичному вихованні [1] : 

1. Моніторинг стану здоров’я. Пристрої, створені  на основі ШІ, оснащені датчиками та алгоритмами, які дають змогу точно вимірювати та відстежувати  наступні показниками: кількість пройдених кроків, частота серцевих скорочень, рівень кисню в крові, спалені калорії. На основі цих показників фахівці мають змогу активно реагувати на зміни, які відбуваються в організмі та надавати зворотний зв’язок.  

2.  Аналіз та корекція рухів. За допомогою ШІ проводять аналіз рухів, коригуючи техніку вправ у режимі реального часу. Це дуже важливо для початківців, які тільки опановують базові фізичні навички. 

3. Підтримка персоналізованого підходу. Це можливість створювати індивідуальні програми тренувань, з урахуванням мети, фізичного стану учасника, забезпечуючи при цьому оптимальне навантаження та знижуючи ризик травми. 

4. Дистанційне тренування (навчання). Застосування ШІ в режимі он-лайн сприяє доступу до інформації у самих віддалених місцях і в умовах обмежених ресурсів. 

5. Аналіз досягнень. Використання алгоритмів  ШІ дає змогу оцінити динаміку фізичного розвитку, виявити сильні та слабкі сторони учасників, а також за результатами аналізу надати рекомендації для покращення стану.  

6. Мотивація та підтримка активності. ШІ може стимулювати інтерес до занять, використовуючи різноманітні інтерактивні додатки, ігрові елементи, які спонукають до особистих рекордів.     

7. Розширення можливостей викладача. Інструктори-викладачі за допомогою впровадження ШІ можуть відслідковувати динаміку навчального процесу, виявляти тенденції зростання, удосконалювати методики, цим самим підвищувати ефективність.   

На навчальній    конференції    «Digital-трансформація  як  передовий  тренд  успішного майбутнього та розвитку спорту», яка відбулася 24.10.2019 р., було презентовано платформу: «Sport Map». Це платформа, яка не просто допомагатиме знайти секцію для занять конкретним видом спорту, але і дозволятиме відстежувати якість тих послуг, що надаються в тому чи іншому клубі, тим чи іншим тренером. Цей ресурс повинен виконувати наступні завдання: пошук секції клубу, вибір тренера, календар спортивних заходів, розвиток спортивного туризму, замовлення  та  бронювання саме тієї інфраструктури, де людина хоче позайматись; магазин де може придбати все необхідне для занять спортом. [2] 

Майбутнє ШІ у фізичному вихованні містить у собі величезний потенціал для подальшого розвитку та інновацій. У міру розвитку технологій очікується, що ШІ відіграватиме дедалі вагомішу роль у вдосконаленні методів навчання і виховання. Підбиваючи підсумок, можна сказати, що інтеграція ШІ у фізичне виховання призводить до більш персоналізованого, ефективного та інклюзивного процесу навчання. З метою забезпечення гуманного підходу до навчання, а також, щоб уникнути залежності від технологій, слід враховувати питання конфіденційності, етики та безпеки у використанні ШІ у фізичному вихованні. 

Література:

1. Ma N. Application of the Artificial Intelligence Sensor Principle in Athlete Training Status Testing System. 2nd International Conference on Artificial Intelligence and Computer Information Technology (AICIT). Yichang: IEEE. 2023. Р. 1–5.

2. Спортивний комітет України. Digital-трансформація в спорті: від електронного документообігу до штучно-го  інтелекту.  2019.  URL:  https://scu.org.ua/news/digital-transformaciya-v-sporti-vid-elektronnogo-dokumentoobigu-do-shtuchnogo-intelektu/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2025

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота