ЗНАЧЕННЯ ЕТИКИ ТА ЕСТЕТИКИ ДЛЯ ОСОБИСТОГО ТА КОРПОРАТИВНОГО ІМІДЖУ У СФЕРІ СПОРТУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЗНАЧЕННЯ ЕТИКИ ТА ЕСТЕТИКИ ДЛЯ ОСОБИСТОГО ТА КОРПОРАТИВНОГО ІМІДЖУ У СФЕРІ СПОРТУ

28.01.2025 16:35

[16. Фізичне виховання та спорт]

Автор: Попова Оксана Борисівна, кандидат філософських наук, доцент, Національний університет фізичного виховання і спорту України м. Київ; Манько Катерина Ігорівна, студентка, Національний університет фізичного виховання і спорту України м. Київ


ORCID: 0000-0002-0457-4883 Попова О.Б.

Успіх у сучасному спорті визначається не лише досягненнями під час змагань, але й іміджом, який має як спортсмен, так і спортивна організація. Ми вважаємо актуальним розглянути значення етики та естетики для особистого та корпоративного іміджу у сфері фізичної культури і спорту.

Особистий імідж спортсмена включає зовнішній вигляд, поведінку на змаганнях та під час тренувань, спілкування з фанатами, представниками медіа та суперниками, позиціонування себе у соціальних мережах тощо. ЗМІ часто захоплюють увагу читачів конфліктами між суперниками, які псують репутацію спортсменів. Тому спортсмену важливо дотримуватися етичних норм, які включають чесність, повагу до партнерів та опонентів (тренерів, суддів, фанатів, суперників тощо), що створюватиме позитивний імідж, викликатиме довіру та прихильність фанатів. Можна сказати, що особистий імідж спортсмена визначає його вплив на фанатів, і якщо він буде позитивним, то, окрім фанатів, збільшуватимуться пропозиції співпраці з новими брендами та організаціями. 

Важливою стороною спортивного іміджу є імідж організацій, спортивних шкіл, клубів, який формує репутацію спортсменів в очах уболівальників, спонсорів та партнерів. Сьогодні очевидно, що  корпоративний імідж здатен значною мірою визначити успіх організації. За умови створення успішного та позитивного іміджу організації, відкриваються можливості для залучення інвестицій, спонсорських контрактів та внесків меценатів. Тому базові засади етики та естетики є основою, на якій будується імідж як особистий, так і корпоративний.

Спорт — це не тільки боротьба за перемогу, але й видовище, шоу. Естетичний аспект спорту — це те, що приваблює глядачів. Зовнішній вигляд спортсменів, форма, оформлення спортивних арен — усе це частина естетики спортивного середовища, яка створює емоційний зв’язок із глядачами. Естетика може підсилювати корпоративний імідж спортивної організації. Наприклад, відомі футбольні клуби часто співпрацюють з дизайнерами для створення унікальної форми, що робить їх впізнаваними та привабливими. Однак варто пам’ятати, що естетичні фактори повинні бути доповнені етичними стандартами. Імідж  як особистий, так і корпоративний, впливає на популярність та довіру як окремого спортсмена, так і спортивної організації. Можна навіть сказати, що він визначає емоційне сприйняття спортсменів і спортивних організацій у суспільстві. Підтримка позитивного іміджу вимагає уваги до етичних стандартів та естетичних деталей, що у поєднанні створюють гармонійний образ сучасного спорту. Надзвичайно важливою є підготовка майбутніх фітнес-тренерів з точки зору формування спортивного іміджу для спортсменів та всіх учасників спортивного процесу. На сучасному етапі фітнес-тренер має стати наставником, прикладом, мотиватором, підтримкою та, по суті, справжнім другом для тих, хто присвятив себе спорту або тих, хто вирішив покращити свою фізичну форму. Тут важлива як професійна сторона тренера, так і його етика спілкування, естетика зовнішнього вигляду, - це все, що в цілому формує імідж. 

Молода людина, яка вирішила присвятити себе спорту, обов’язково буде замислюватися над такими питаннями: 1) «чи піду я до тренера, який не у тій фізичній формі, якої б мені хотілося досягти?»; 2) «чи піду я до тренера, який не дотримується етичних норм, підвищує на мене голос, якщо я помиляюсь?»; 3) «чи піду я до тренера, який не дотримується корпоративної етики у даній галузі?». Очевидно, що на всі ці запитання буде відповідь «ні». Тому значення етики та естетики стоїть у професійній спортивній сфері практично на одній сходинці з професійними знаннями. 

Зовнішній вигляд людини справляє перше враження на оточуючих, змінити яке в подальшому буває досить складно. Разом з манерою спілкування він одразу формує в очах клієнта імідж цього тренера. Тому варто сформувати його самостійно, доки цього не зроблять інші. 

Розглянемо, з чого складається корпоративного іміджу спортивного клубу, особливо фітнес клубу, і з’ясуємо, що на нього впливає. Уявимо, що ми йдемо містом і бачимо фітнес-клуб. Виникає думка: зайти чи пройти повз? Перше, що впливає на вибір клієнта, це - екстер’єр. Навряд чи захочеться зайти у клуб, будівля якого виглядає непривабливою. І навпаки, сучасна будівля, охайна територія поряд, наявність газону, нова вивіска клубу, зацікавлять клієнтів і вони зайдуть всередину. По-друге – це інтер’єр, з те обладнання, з яким стикається клієнт в середині фітнес-клубу. Функціональний, комфортний та чистий простір, виконаний в одному стилі, створить атмосферу, у якій захочеться залишитись. Велику роль відіграє наявність сучасних тренажерів, усіх зручних засобів та обладнання, необхідних для успішного тренування. Всі вони мають бути справними. У сучасних спортивних клубах часто можна у тренажерних залах побачити на декількох бігових доріжках напис: «не працює». А це важливий аспект, який має бути врахований для формування позитивного іміджу про фітнес-центр. По-третє – це персонал. До останнього відносяться тренери, працівники на рецепції, технічний персонал, необхідні також і професійні психологи. Дотримання корпоративної етики та естетики є першочерговим моментом для кожного з структурних елементів спортивного процесу.

Принципово, щоб усі працівники спортивної організації – школи, клубу, секції - дотримувались етичних та естетичних норм поведінки, тобто були ввічливими, доброзичливими, сповненими емпатії, а не такими, ніби їх примушують виконувати свої обов’язки, відповідати на запитання клієнта і робота для них – важкий тягар .

Отже, ми визначили принципову значущість етики та естетики у спорті, зокрема у фітнесі, і, як бачимо, вони проходять «червоною ниткою» через усі питання спортивного та комерційного успіху у цій сфері. Вважаємо, що, як і у будь-якій іншій галузі діяльності, етика та естетика у сфері фізичної культури і спорту є тим ґрунтом, на якому будується імідж як окремої людини (спортсмена, тренера, актора, вчителя), так і цілої організації. Тому викладання базових засад етики та естетики, роз’яснення  поняття корпоративної етики є першочерговим завданням для системи сучасної спортивної освіти.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2025

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота