МОТИВАЦІЯ ЯК ОДИН З МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

МОТИВАЦІЯ ЯК ОДИН З МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ

04.03.2014 12:32

[Section 2. Management]

Author: Ящук Ю.І., Лисенко Ю.В., Національний університет державної податкової служби України


Особливе місце в реалізації принципів менеджменту посідає залучення працівників, які професійно виконують свої обов'язки і спроможні досягати мети організації, а саме, виготовляти продукцію чи надавати послугиналежної якості. Щоб кожен працівник підприємства мав бажання досягати мети організації, він повинен бути до цього мотивованим, а ефективність мотивації залежить від особистих особливостей людини і насамперед від її ціннісних орієнтацій.Тому тенденцією сучасного менеджменту є переорієнтація методів управління персоналом на методи, які впливають на трудову поведінку через поглиблену вмотивованість працівників.В цьому і полягає актуальність даного дослідження.

Метою роботи є розкриття сутності поняття «мотивація персоналу» як одного з методів управління персоналом на сучасному етапі розвитку та визначення його  особливостей.

Значний внесок у розробку теоретичних і прикладних питань мотивації трудової діяльності внесли такі вітчизняні науковці В.В. Адамчук, А.Г.Бабенко, Д.П. Богиня, В.С. Дієсперов, Й.С. Завадський, М.Й. Малік, М.І. Нижній, О.М.Стахів, О.В. Шкільов та інші. В той же час, проблема мотивації персоналу залишається актуальною.

Мотивація персоналу займає одне із центральних місць у системі управління будь-яким соціально-економічним об’єктом. Мотивація персоналу є однією із функцій управління поряд з іншими функціями управління, такими як планування, організація, контроль, прийняття рішень [2, С.59]. 

«Мотивація – це сукупність внутрішніх та зовнішніх сил руху, які спонукають людину до діяльності, задають межі та форми діяльності та надають цій діяльності напрям, який орієнтується на досягнення визначених цілей» [1, с. 144].

Мотивація являє собою досить складний і динамічний процес. Не існує іпринципово не може існувати єдиної системи мотивації трудової діяльності.Мотивація як процес повинна розвиватися динамічно та  носити індивідуальний характер для кожного з працівників, і в той же час бути диференційованою. Рівень мотивації носить відносний характер, і кожен працівник вплив одного й того ж фактора мотивації оцінюватиме по-різному[3, С. 126].

Існує низка чинників, які змушують людину діяти та активувати свої дії. Серед чинників, що впливають на формування механізму мотивації, виділяють: поведінкові аспекти і параметри навколишнього природного середовища; диференціацію за професіями, кваліфікаціями, доходами; гендерні аспекти; типи економічної системи, форми власності на засоби виробництва та результати праці. На мікрорівні впливають наступні чинники: техніко –технологічні (рівень новизни устаткування й прогресивних технологій); характер і зміст праці [4, С.84].

Розглядаючи чинники, які впливають на мотивацію праці усистемі життєвого циклу організації, то варто зауважити, що система мотиваціїперсоналу повинна охоплювати всі рівні організації і життєвий цикл кожногопрацівника організації, починаючи від прийому на роботу і закінчуючи йогозвільненням.

Керівники підприємств, роботаяких базується на концепції мотиваційного управління, повиннізнаходити найоптимальніші комбінації методів і способів, реалізаціяяких призведе до зростання рівня комфорту на робочому місціпрацівника, реалізації його ініціативи та творчих здібностей,зростання задоволеності від трудової діяльності.

З метою підвищення ефективності мотиваційних заходівкерівникам підприємств необхідно дотримуватись певних правил:розвивати і підтримувати почуття самоповаги у працівників, надаватиїм більше можливостей відчуття самостійності і контролю ситуації,заохочення за досягнення проміжних цілей, прояв постійної уваги збоку керівництва, підтримання розумної внутрішньої конкуренції танадання можливості співробітникам відчути себе переможцями.

Так, наприклад,«навіть найуспішнішим світовим компаніям потрібно мотивувати своїх співробітників, щоб отримати найкращий рівень роботи. Не є винятком і міжнародний бренд «Apple». Одним із видів мотивації персоналу в цій компанії є матеріальна мотивація. Базова монетарна мотивація в компанії - «можливість для створення багатства» є результатом володіння акціями компанії. Більшість працівників Apple отримують гранти акціями у вигляді винагороди за роботу. Сфокусувавши увагу на акціях, керівництво дає зрозуміти працівникам, що індивідуальний внесок важливий тільки на тлі загального успіху компанії. Даний підхід націлює працівника більше на досягнення загально корпоративного успіху, ніж на індивідуальні результати. Індивідуальна винагороду ґрунтується на результатах діяльності і складається з гранту акцій і грошової премії до 30% від базового окладу» [5]. 

Проте, премії та оплата грають не першочергову роль в мотивації персоналу в компанії. Основними факторами мотивації, залучення та утримання талантів є захоплююча робота. Те, що реально приваблює в роботі компанії – це знижка на продукти Apple, які даються кожному співробітнику компанії. Ці знижки підтримують і посилюють корпоративний акцент на продукті, тим самим підвищуючи успішність як самої компанії, так і кожного працівника [5].

Таким чином, мотивація являє собою перш за все прагнення певної людини до конкретної дії, в якій вона відчуває потребу, але не здатна приступити до неї і здійснити самостійно. Поряд з тим, мотивація праці уособлює в собі прагнення працівника задовольнити свої потреби або являє собою сукупність внутрішніх і зовнішніх рушійних сил, котрі спонукають людину до трудової діяльності та надають цій діяльності спрямованість, яка орієнтована на досягнення визначених цілей.




Джерела:

1.Виханский О. С. Менеджмент : учебник / О. С. Виханский, А. И. Наумов. – 4-е изд., перераб. и доп. –М. : Экономистъ, 2006. – 670 с.

2.Літинська В.А. Мотиваційні методи кар’єрного просування персоналу підприємств / В.А. Літинська// Вісник Запорізького національного університету. – 2010. –  №3(7). – С. 58-61

3.Фіщук Н.Ю. Сучасні чинники мотивації праці в контексті теорії життєвого циклу організації / Н.Ю. Фіщук, Л.В. Поліщук, О.В. Поляруш // Збірник наукових праць ВНАУ. – 2011. - №1. – С.125-130

4.Шалевська О.Ю. Чинники впливу на мотивацію праці в сільському господарстві / Шалевська О.Ю. // Економіка АПК.-2010 р.-№8.-С.81-85.

5.Уроки управління талантами від Apple  [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://hrm.ru/blog_uroki-upravlenija-talantami-ot-apple-kejjsy-ot-samojj-dorogojj-kompanii-mira-4_11675A. – Назва з екрана.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота