ВІДНОСНО ЗАХИСТУ КОНКУРЕНЦІЇ НА РИНКАХ СТРАХОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ВІДНОСНО ЗАХИСТУ КОНКУРЕНЦІЇ НА РИНКАХ СТРАХОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ

14.05.2014 15:48

[Section 1. Economy, organization and administration of enterprises, branches and complexes]

Author: Мосціпан Роман Миколайович, аспірант кафедри економічної політики НАДУ, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг


Стаття 42 Конституції України чітко встановлює обов’язок держави забезпечити захист конкуренції у підприємницькій діяльності, не допускати зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірного обмеження конкуренції та недобросовісну конкуренцію. Одночасно, держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів [1].

Вказане, безперечно відноситься і до здійснення господарської діяльності на ринках страхових послуг нашої держави, як таких, що відіграють вагому роль в економічному житті країни.

На сьогодні створені у функціонують різні органи державної влади, які безпосередньо здійснюють відповідні заходи для захисту конкуренції на ринках товарів і послуг, в тому числі страхових, зокрема, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Антимонопольний комітет України.

Водночас, конкурентоспроможність суб’єктів господарювання прямо пов’язується з їхньою здатністю пропонувати на ринку нові товари і послуги належної якості [2].

Для здійснення наведеного необхідною умовою є створення добросовісного конкурентного середовища на ринках товарів і послуг загалом, ринках страхових послуг зокрема.

Однак, масштабний прихований відплив капіталу, який постійно спостерігається в Україні, призвів до виснаження національних фінансових та інвестиційних ресурсів, внутрішніх та зовнішніх дисбалансів, гальмування економічного зростання, поглиблення кризових явищ. Україна залишається одним із світових «лідерів» за обсягами прихованого відпливу капіталів з країни. Так, за оцінками Д. Кера, за обсягами приховано виведених капіталів Україна посідає 17-те місце у світі, втрачаючи щорічно в середньому майже 10 млрд дол. Залучення таких коштів до національної економіки може стати потужним джерелом її зростання [3].

Зрозуміло, що недобросовісні дії при проваджені діяльності призводять до негативного сприйняття таких видів діяльності як конкурентами страхових компаній так і наявними чи потенційними споживачами страхових послуг, оскільки народжується закономірне питання: «чи конкуренція дійсно буде «чесною»?». А загалом нерівномірність розподілу ресурсів означатиме, що певні учасники змагання все одно матимуть ліпші стартові можливості [4]. Зазначене впливає на вибір споживачів отримати послуги страхування чи відкласти таку покупку і надіятися на ненастання негативних випадків, що в кінці кінців впливає на розмір отриманих страхових премій та інвестування страховиками коштів в економіку держави.

Слід підкреслити, що після глибокої трансформаційної кризи 90-х років, яку пережила наша країна, швидше виходили із кризового стану ті галузі, де повніше склалися конкурентні відносини. І зараз, у період подолання наслідків світової фінансово-економічної кризи, саме конкуренція може стати одним із головних чинників сталого економічного зростання [5].

Разом з тим, слід приділити особливу увагу кадровому аспекту регуляторної діяльності на ринках страхових послуг, недопущенню непотизму. Забезпечення органів державної влади, що провадять відповідну державну політику в сфері захисту конкуренції, в тому числі на ринках страхових послуг, кваліфікованими фахівцями, своєчасне підвищення ними кваліфікації та опанування новітніх технологій, беззаперечно стане запорукою ефективної реалізації державної політики цього напряму.

В підсумку наголосимо, що велике економічне та соціальне значення, що лежить на ринках страхових послуг, вимагає від органів державної влади, суб’єктів господарювання тощо, виважених кроків по недопущенню та припиненню недобросовісної конкуренції, а також культивування добросовісного середовища на ринках страхових послуг. Насамперед слід проводити роз’яснювальну роботу, що попередить такі негативні явища, та здійснювати відповідні заходи державного регулювання, що направлені на припинення антиконкурентних дій страхових компаній. 

Доречним буде проведення круглих сторін та семінарів, з подальшим тиражуванням таких заходів в ЗМІ, що призведе до пожвавлення інтересу до піднятих нами питань, а також дотримання Кодексу етики в страховій діяльності, Кодексу професійної етики у сфері співробітництва банків та страховиків, Кодексу Професійної Етики страхових посередників України тощо, в щоденній роботі.




Література:

1. Конституція України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/254к/96-вр

2. «Щодо удосконалення механізмів регулювання ринків товарів і послуг в Україні». Аналітична записка. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/articles/1442/ 

3. «Пріоритети протидії прихованому виведенню капіталів з України». Аналітична записка. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/articles/1481/ 

4. Паламарчук М. О. Виклики модернізації в Україні: політичні аспекти : монографія / М. О. Паламарчук ; за ред. О. В. Литвиненка. – К. : НІСД, 2014. – 152 с.

5. Конкуренція - двигун економіки. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/84502



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота