ПСИХОЛОГІЯ РЕКЛАМИ, ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ЇЇ ЕФЕКТИВНОСТІ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ПСИХОЛОГІЯ РЕКЛАМИ, ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ЇЇ ЕФЕКТИВНОСТІ

12.04.2016 19:45

[Section 3. Marketing]

Author: Хасан Алі Аль-Абабнех, кандидат технічних наук, аспірант кафедри міжнародної економіки Національного авіаційного університету, м. Київ, Україна


Реклама являє собою комплексну інформацію, яка характеризується конкретною спрямованістю на певного споживача. Основною метою рекламного повідомлення є не виділитися із загального фону, як може здатися на перший погляд, а запам'ятатися і сформувати у людини стійке переконання в необхідності придбати рекламований товар / послугу. Для розробки ефективного рекламного звернення необхідно чітко уявляти психологічний портрет цільової аудиторії.

Психологія реклами - це досить складний і багатогранний науковий напрям. Особливість цього напряму в тому, що:

- принципи і положення, що формуються при дослідженні психології реклами, часом не піддаються логічному поясненню;

- реклама історично асоціюється з яскравим і кричущим зверненням, що далеко не завжди відповідає психологічному сприйняттю потенційного споживача;

- основний об'єкт вивчення - споживач реклами, піддається постійному впливу величезної кількості чинників, що не залежать ні від рекламодавця, ні від самого споживача.

Найбільш активно дослідженням означеної теми займалися американські і німецькі вчені, що сформувало умовний розподіл психології реклами на дві течії - німецьку і американську. 

Німецька течія розглядає психологію реклами, як інструмент впливу на волю споживача. Головним завданням реклами, згідно думки німецьких вчених, було формування у споживача необхідності придбати товар.

Американські психологи будували свою методологію від зворотного. Спочатку ідентифікувалися потреби потенційного клієнта, а потім реклама акцентувала увагу на найбільш привабливих характеристиках потрібного клієнту товару / послуги. Таким чином здійснювався вплив на процес ухвалення рішення про покупку.

В сучасних умовах ринкової економіки мають місце як німецька так і американська течія. Це зумовлено принципово різними стратегіями просування товару:

- товар низької якості і, відповідно, низької вартості, який споживач придбає лише раз. Мета – отримати швидкий прибуток без великих вкладень;

- товар високої якості, конкурентоспроможний, характеризується наявністю бренда, формує у покупця відчуття високого соціального статусу, іміджу. Мета – зберегти споживача і зробити його прихильником означеного бренду, постійно розширювати коло постійних клієнтів.

Існують три типи рекламної комунікації: з одностороннім психологічним впливом, зі зворотним зв'язком і з розгалуженими міжособистісними зв'язками. Кожному типу рекламної комунікації відповідає певна стратегія психологічного впливу, що відображено в теоретичних моделях, а саме: «суггестивній», «маркетинговій» і «соціально-психологічній».

Суггестивна модель – це модель комунікації, що розглядає споживача в якості об’єкту психологічного впливу.

Маркетингова модель історично виникла у період модифікації реклами при переході економіки до «ринку покупця», тобто період переважання пропозиції.

Соціально-психологічна модель характеризується формуванням у багатьох фахівців нового ставлення до бренду і брендингу - це комплекс маркетингових заходів по виведенню на ринок такого товару, який тісно пов'язаний з механізмом самовираження, самопрезентації та почуттям власної гідності його потенційного покупця.

В даний час активно розвивається чергова модель - адвертологічна модель. Адвертологія - розглядає рекламу як соціально-економічне явище. Рекламна комунікація досліджується з точки зору об'єктивних суспільних інтересів і цінностей.

Психологія реклами представляє собою розгалужену структуру понять, методик та прийомів. Вивчення психологічного портрету потенційного споживача дозволить зробити правильні акценти на споживчих якостях рекламованого товару та сформувати максимально сприятливі умови для прийняття рішення щодо придбання. 

Оперування критеріями психології реклами дозволить створити рекламне звернення з максимальним охопленням цільової аудиторії, причому особливість такого звернення не в масштабах впливу, а в співвідношенні кількості споживачів, що сприйняли рекламу та реалізували її в покупку.




Література:

1. Аберкромби Н., Хилл С., Тернер С. Б. Социологический словарь. - М: Экономика, 2000.

2. Алдер X. НЛП: современные психотехнологии. СПб.: Питер, 2000.

3. Бадалов Д. С., Кисмерешкин В. Г. Регулирование рекламной деятельности. М.: Рекламный совет России, 2000.

4. Картер Г. Эффективная реклама: Путеводитель для малого бизнеса: Пер. с англ. / Под общ. ред. Е. М. Пеньковой. – М.: МТ-Пресс, 2001. 

5. Лебедев А.Н. Основные психологические модели рекламного воздействия. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота