МЕТОДИ ПОКРАЩЕННЯ ЛОГІСТИЧНОЇ ПІДТРИМКИ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

МЕТОДИ ПОКРАЩЕННЯ ЛОГІСТИЧНОЇ ПІДТРИМКИ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

23.05.2016 14:12

[Section 9. Logistics and transport]

Author: Жибченко Інеса Сергіївна, бакалавр, Київський Національний Технічний університет


На сьогоднішній день міжнародна торгівля та міжнародна кооперація є джерелом доходу більшості стрімко зростаючих підприємств України. Все більше і більше організацій бажають вийти на міжнародну арену, здійснюючи зовнішньоекономічну діяльність і отримуючи прибуток. Багато уваги приділяється міжнародним економічним відносинам, що пов’язано з налагодженням економічних стосунків України з більшістю інших країн світу. Але переважаючій більшості українських вітчизняних підприємств необхідно постійно забезпечувати технічну, технологічну та організаційну відповідність закордонним партнерам та міжнародним стандартам. 

В  останні  роки  отримало  розповсюдження  анонсування широкого використання логістичного підходу на вітчизняних підприємствах для досягнення додаткових  конкурентних  переваг  за  рахунок  оптимізації  матеріальних, інформаційних та фінансових потоків, що дає змогу мінімізувати загальні витрати, а сукупний  економічний ефект  від  використання  логістики  створює  додаткові конкурентні  переваги,  що  пояснюється  наявністю  інтегративних якостей,  які притаманні  логістичним системам.  Однак,  в  умовах  глобалізації,  при  високій  конкуренції  на  світовому  ринку,  розвитку  технологій  та  економіки  у західноєвропейських та американських партнерів-конкурентів перед вітчизняними  виробниками стає задача не просто існування, а виживання  в умовах динамічної невизначеності факторів зовнішнього середовища. [1, c. 166]

Формування стійких відносин з приводу купівлі-продажу товарів в рамках зовнішньоекономічної діяльності сприяє не тільки надходженню валюти на підприємство, а й підвищенню конкурентоспроможності підприємства на світових ринках. [2, c. 1]

Розвиток та прибутковість підприємства, що займається зовнішньоторговельною діяльністю залежить від логістичної підтримки ЗЕД. Це є дуже вагомий та значущий аспект при укладанні договору із зарубіжним підприємством-партнером. Результативність та доходність від експортної чи імпортної діяльності прямолінійно залежить від того, яку організаційну форму зовнішньоторговельних відносин воно має з іншими підприємствами. Тобто, при експорті товару дуже важливу роль відіграє те, хто буде поставляти товар, яким чином буде поставлятися, хто буде сплачувати поставку товару, чи буде транспортування товару передано іншій, аутсорсинговій компаній, чи компанія-експортер сама створить спеціальний підрозділ, який буде займатися організацією логістики в міжнародному бізнесі. Ці всі питання умов поставки при експорті-імпорті товару, прописані у Інкотермсах — міжнародні комерційні умови, комплект міжнародних правил з тлумачення найбільш широко використовуваних торгівельних термінів (умов) в галузі міжнародної торгівлі. Умови Інкотермс є стандартизованими. Ці умови регламентують момент передачі права власності на товар і всі пов'язані із цим ризики. 

Однією з найбільш важливих і в той же час складних форм зовнішньоекономічної діяльності є експортні операції, які виникають при укладенні зовнішньоторговельної угоди і представляють собою особливий вид економічних відносин. У більшості випадків взаємний обмін результатами господарської діяльності і пов'язані з цим експортні операції здійснюються у формі зовнішньоекономічного контракту.

Логістика зовнішньоекономічної діяльності має свою специфіку в експортно-імпортних операціях, наприклад, в проходженні митних формальностей, регулювання умов доставки товарів за договорами купівлі-продажу на основі Інкотермс та міжнародних правил перевезення, в оформленні транспортних, товаросупровідних документів, страхування і т. д. [2, c. 1]

Дослідження логістики в контексті зовнішньоекономічної діяльності передбачає, що в основі логістичної діяльності повинна бути притаманна їй методологія аналізу і синтезу потокових процесів, що оптимізуються, а також оцінки ефективності прийнятих рішень. Оптимізація спрямована на оперативну мобілізацію ресурсів і, перш за все, організаційних чинників як найменш витратних. Вона націлена на кращу адаптацію суб'єктів економіки до постійно мінливої ринкової обстановки. Аналізу і синтезу повинні піддаватися в комплексі всі утворюючі логістичну систему взаємопов'язані потокові процеси (матеріальні, інформаційні, транспортне, складські та інші), причому в їх єдності і взаємозалежності. [2, c. 2]

Однієї з основних у розвитку логістичної інфраструктури в усьому світі в цей час стала тенденція появи й розвитку великих транспортно-логістичних центрів (ТЛЦ). Зокрема, в країнах Західної Європи на напрямках значних матеріальних потоків, включаючи й міжнародні, у зростаючих масштабах створюються логістичні центри й реалізується тристороння схема доставки: виробник - логістичний центр - споживач.

Для України з її значною територією, різним рівнем соціально-економічних  й  економіко-географічних умов, формування регіональних ТЛЦ й їхня наступна інтеграція з державною й міжнародною логістичною інфраструктурою має велике значення. У великих загальносітьових вузлах державного й міжнародного рівня, доцільне створення мережі регіональних терміналів і ТЛЦ, об'єднаних у регіональні транспортно-логістичні системи на основі формування єдиної системи організаційно-економічного, фінансового, інформаційного, кадрового й правового забезпечення керування системою матеріальних потоків. [3, c. 2]

Для оптимізації логістичних витрат при експорті потрібно обрати найбільш сприятливий вид транспорту. При виборі транспорту до уваги беруться наступні такі критерії, як затрати, час доставки, надійність, потужність, доступність, безпека. При цьому підприємство також вибирає найбільш сприятливий вид транспорту серед залізничного, водного, автомобільного та повітряного. Оцінка та вибір виду транспорту здійснюється кожним підприємством самостійно та відповідно товару.

Створення своєї інформаційної електронно-обчислювальної системи є також один з найвпливовіших та найактуальніших методів покращення логістичного забезпечення зовнішньоекономічної діяльності. Однією з найпопулярніших систем є SAP (mySAP Customer Relationship Management, mySAP Lifecycle Management, mySAP Business Intelligence). Прикладом ефективного впровадження цієї інформаційної системи (а саме SAP Warehouse Management)  є відома компанія Procter & Gamble. У компанії використовується реалізована на базі SAP єдина система управління логістикою і тісно інтегрована з нею система, що зв'язує планування виробництва на заводах і продажу в конкретних країнах. На складах застосовуються рішення SAP Warehouse Management, які забезпечують деталізований облік товару. Плануючи роботу логістики, компанія виходить з прогнозів продажів.

Крім того, методом покращення логістики при експорті та імпорті є оптимізація складських приміщень. Сюди, до задач складської логістики включається:

- формування складської мережі (скільки потрібно складів, де потрібно їх розташовувати, вибір централізованого чи децентралізованого типу організації складської мережі);

- розробка складського господарства (скільки необхідно землі, який вид складської будівлі доцільно використовувати, яка має бути потужність складу, щоб вона відповідала потребам підприємства);

- управління логістичними процесами (забезпечення оптимального використання складу, оцінка діяльності складу, оптимізація роботи складу).

Можна зробити висновок, що методи покращення логістичної підтримки зовнішньоекономічної діяльності підприємства є індивідуальні для кожної окремої організації. Оптимізація потокових процесів підприємства і є саме предметом дисципліни логістика. Сутність логістичної підтримки зовнішньоекономічної діяльності підприємства полягає у : оптимальної організаційної форми (аутсорсинг чи підрозділ компанії); виборі відповідного типу Інкотермс 2010; визначенні обсягів потреб і замовлень експорту; визначенні послідовності та ланковості пересування товару; виборі вигідного виду транспорту; оптимальному транспортному маршруті поставки; виборі відповідного виду розрахунку; ефективній інформаційної системи; координації поставок; ефективній організації складської мережі; оптимальних запасів продукції.

Тож, логістична підтримка в експортній діяльності відіграє дуже важливу роль. Вона оптимізує витрати, забезпечує планування, організацію, контроль і управління рухом потоків (матеріального, фінансового, інформаційного та ін.), які перетинають національні кордони, від точки їх виникнення до кінцевого споживача в просторі і в часі.




Список використаної літератури:

1) Крикавський Є. В. Логістика. Основи теорії: підручник для студ. вищ. навч. закладів  / Є. В. Крикавський. – Л.: Національний університет ”Львівська політехніка”, Інтелект-Захід, 2004. – 416 с. 

2) Глушкова Ю. О., Пахомова А. В, «Формирование и управление потоками внешнеэкономической деятельности предприятия.»  / Вестник Саратовского государственного технического университета.  – Саратов, 2009, 7 с.

3) Д. В. Дорошкевич. Міжнародні логістичні системи в умовах глобалізації. // Національний транспортний університет. 

_____________________

Науковий керівник: Луценко Ірина Сергіївна, кандидат економічних наук, доцент, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота