МОДЕРНІЗАЦІЯ ОБЛІКУ ВИТРАТ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

МОДЕРНІЗАЦІЯ ОБЛІКУ ВИТРАТ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ

23.05.2016 14:21

[Section 4. Accounting, analysis and audit]

Author: Істратова Ольга Анатоліївна, студентка 5 курсу, Харківський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету


Бухгалтерський облік у бюджетних установах має ряд специфічних особливостей, наявність яких обумовлена необхідністю детального та чіткого дотримання вимог чинного законодавства про бюджетний устрій України.Обліковий процес бюджетних організацій складається з ведення місцевого й державного бюджетів. Проте формування ефективної системи ведення обліку в державному секторі України в умовах нестабільності вимагає вирішення ряду питань.

До проблемних моментів обліку в бюджетних установах слід віднести невідповідність міжнародним стандартам бухгалтерського обліку в окремих елементах методики обліку операцій, що є основою підготовки показників форм фінансової звітності бюджетних установ України, а також відсутність єдиного плану рахунків для ведення звітності. Тому модернізація системи управління витратами є актуальною проблемою для багатьох бюджетних установ.

Останніми роками такі науковці, як Чечуліна О. О., Дрошенко О. О., Лиско Н. А., Канєва Т. В., Свірко С. В., Хорунжак Н. М., Сушко Н. І. приділяють важливе значення питанню модернізації  обліку затрат в організаціях, що утримуються за рахунок державних коштів.

Затрати бюджетних організацій є самостійним об’єктом обліку, однак в системі бухгалтерського обліку цих установ розглядаються у співвідношенні з видатками, так як зв’язок між ними має причинно-наслідковий характер.

Поняття «витрати» по різному трактуються в літературі. Вітчизняні вчені-економісти визначають затрати «як дійсні матеріальні витрати на виготовлення товару, які складаються з витрат засобів, предметів праці, а також затрат на заробітну плату, науково-дослідні роботи, тощо»[1, с.265]. Зарубіжні вчені-економісти вважають затратами спожиті ресурси чи грошові кошти, які необхідно сплатити за товар чи послуги[2, с.21].

Різноманітність трактування поняття «витрати» можливо звести до таких формулювань: перше – облікового, оскільки визначає термін витрати у межах балансу та друге – витрати є грошовим вираженням суми ресурсів, використаних з певною метою.

Облік витрат здійснюється згідно з наказом Мінфіну України «Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету» затвердженим від 12.03.12 № 333. Згідно з даним нормативним документом витрати розподіляються на прямі та непрямі. До прямих витрат належать затрати на матеріали; заробітну плату виробничих робітників та  нарахування на неї; затратиелектроенергії тощо. До непрямих витрат належать заробітна плата управлінського апарату й обслуговуючого персоналу; оренда приміщень; опалення; поточний ремонт тощо.

За міжнародним положенням, під час розрахунку затрат використовують принцип нарахування, він визнає результати операцій тільки тоді, коли відбуваються. Вони відображаються  у бухгалтерських реєстрах та наводяться у фінансових звітах тих періодів, до яких вони відносяться. Звітність сформована за цим принципом, має даніне тільки про попередні події, а й про майбутні – виплата та отримання коштів.

В міжнародній діяльності вживають поняття «надлишок» (дефіцит), який отримують після обчислення витрат. Причому показник, який отримують відносять на фінансовий результат, таким чином визначають дефіцит.

За результатами проведеного дослідження, можна зробити наступний висновок, що національний і міжнародний обліки схожі, тому що визначають залишки на рахунках,як показник ефективного використання коштів, отриманих з бюджету, а не прибуток. 

Таким чином для ведення обліку витрат у державних установах необхідно застосувати метод нарахування, який дозволить відобразити сутність операцій і економічних фактів, що призведе до обґрунтованості, своєчасності та повноти відображення витрат у закладах державного сектору.




Література:

1.Основи економічної теорії: підручник / С. В. Мочерний, С. Г. Скотний. – Л.: Новий Світ-2000, 2006. – 600 с.

2. Хорнгрен, Ч.Т. Бухгалтерскийучет: управленческий аспект: пер. с англ. / Ч.Т. Хорнгрен, Дж. Фостер; под ред. Я.В. Соколова. – М.: Финансы и статистика, 2000. – 416 с.

_____________________

Науковий керівник: Литвиненко Олена Дем’янівна, кандидат економічних наук, доцент, Харківський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота