КРЕАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПЕРСОНАЛУ ЯК МОЖЛИВІСТЬ НАРОЩЕННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО КАПІТАЛУ ВОДНОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

КРЕАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПЕРСОНАЛУ ЯК МОЖЛИВІСТЬ НАРОЩЕННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО КАПІТАЛУ ВОДНОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ

01.10.2016 09:49

[Section 1. Economy, organization and administration of enterprises, branches and complexes]

Author: Кожухаренко Вероніка Іванівна, аспірантка факультету економіки транспорту, Державного університету інфраструктури та технологій, Київ, Україна


Домінуючу роль в успішному розвитку підприємства відіграють  нематеріальні активи, які дозволяють конкурувати на ринку, та які є інвестиціями в майбутню довгострокову перспективу діяльності підприємства. Нематеріальні активи на сучасних підприємствах в своїй більшості представлені у вигляді інтелектуального капіталу. 

Інтелектуальний капітал це сукупність знань, інформації, інтелектуальних розробок, якими володіє підприємство. 

Леонтьєв Б.Б.[2] визначає інтелектуальний капітал як вартість сукупності відчужуваних та невідчужуваних інтелектуальних активів, які приймають участь в господарській діяльності юридичної особи, включаючи інтелектуальну власність. 

Закономірною основою розвитку інтелектуального капіталу воднотранспортного підприємства є управління креативним потенціалом персоналу. Вміння персоналом воднотранспортного підприємства самостійно вирішувати тактичні завдання, творчо ставитись до проблемних ситуацій дозволить здійснювати ефективне управління матеріальними та нематеріальними активами.

Креативний потенціал визначається як здібності компанії до ухвалення і реалізації креативних управлінських рішень, які сприяють досягненню поставленою компанією мети і формуванню унікальних конкурентних  переваг за рахунок використання власних та залучених. [4] 

Савицька Н.В.[3] зазначає, що управління креативним потенціалом є конкретною функцією менеджменту, яка реалізується через його загальні функції – планування, мотивація, організація, контроль.  

Останнім часом вченими активно досліджується поняття креативності, та його важливості в діяльності будь-якого сучасного підприємства. В умовах жорсткої конкуренції воднотранспортному підприємству важливо мати інтелектуальний капітал для зміцнення своїх позицій, створення стратегічно значущого підґрунтя для подальшого розвитку.

Система управління креативним потенціалом має бути органічно-інтегрована  у загальну систему управління персоналом та інтелектуальним капіталом. Крім того, ряд вчених рекомендують звернути увагу управлінців на дефініцію креативний менеджмент, яка охоплює сферу управління знаннями.

В дослідженні [1] визначені характеристики креативного персоналу, серед них: 

- цінності (інноваційність, відкритість, стратегічність, здатність до навчання);

-  якості характеру (лідерство і гнучкість, впевненість в собі, честолюбство і глобалізм, системність);

- навички (пошук інформації, проведення переговорів, презентацій, орієнтації на розвиток, орієнтація на досягнення);

- знання (менеджмент, управління проектами, управління змінами, стратегічне управління).

  Розвиток креативності персоналу та його прямий вплив на інтелектуальний капітал воднотранспортних підприємств потребують подальшого вивчення та дослідження.




Література:

1. Креативний менеджмент як підгрунтя розвитку креативних працівників підприємства / О. В. Вартанова, І. В. Шестер // Соціально-трудові відносини: теорія та практика. - 2013. - № 2. - С. 30-34. - Режим доступу:http://nbuv.gov.ua/UJRN/stvttp_2013_2_6

2. Леонтьев Б.Б. Цена интеллекта. Интеллектуальный капитал в российском бизнесе. / Б.Б. Леонтьев. – М.: Издательский центр «Акционер», 2002 – 200 с.

3. Савіцька Н. В. Управління креативним потенціалом підприємства: стратегія і тактика / Н. В. Савіцька, О. Л. Коломієць // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 727 : Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – С. 143–149. 

4. Теорія прийняття рішень [текст] підручник. / За заг. ред. Бутка М. П. [М. П. Бутко, І. М. Бутко, В. П. Мащенко та ін.] – К. : «Центр учбової літератури», 2015. – 360 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота