ЦІНОУТВОРЮЮЧІ ФАКТОРИ У МІСЬКОМУ ГОСПОДАРСТВІ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ЦІНОУТВОРЮЮЧІ ФАКТОРИ У МІСЬКОМУ ГОСПОДАРСТВІ

03.10.2016 14:33

[Section 1. Economy, organization and administration of enterprises, branches and complexes]

Author: Сербінова Катерина Христофорівна, аспірант кафедри «Економіка підприємства» Одеського національного економічного університету


Галузь міського господарства безумовно є не тільки одним із критично важливих елементів економіки і соціальної політики держави, але й одним із найскладніших, з точки зору підвищення ефективності, їх елементом.

Зрозуміло, що значна кількість проблем при вирішені питань підвищення ефективності саме міського господарства пояснюється тим, що ця галузь має виражений дуалістичний характер [1, с. 332-333].

Дійсно, з одного боку, галузь є ланкою загального механізму економіки України та, відповідно, повинна відповідати загальним вимогам запровадження ринкових відносин. З іншого боку, галузь є важливою складовою системи соціального забезпечення та соціального захисту населення. Відповідно, виходячи із сучасних умов, саме ця дуалістичність може створювати передумови для виникнення певних соціально-економічних проблем і, навіть, суперечностей у суспільстві.

Принциповим важливим елементом міського господарства є цінова (тарифна) політика у цій галузі. Саме тому, незважаючи на значну кількість досліджень і робіт по цій проблематиці, у вітчизняній економічній та управлінській середі визнається необхідність подальшого всебічного вивчання чинників впливу на вибір цінової стратегії та вдосконалення тарифної політики, у якій згадана дуалістичність галузі проявляється чи не найбільш яскраво [2].

У галузі міського господарства, при наданні житлово-комунальних та інших послуг, найчастіше використовуються така цінова категорія як тариф.

Під тарифом, як правило, розуміють вартість одиниці товару чи одиниці послуг. При цьому, особливість послуги полягає в тому, що вона може не мати конкретної матеріально-речової форми. Слід мати на увазі, що при наданні послуг, момент виробництва найчастіше співпадає з моментом споживання, що виключає необхідність у посереднику. Ця обставина обумовлює особливість оцінки послуг [3, с. 53-62].

У сучасних умовах тарифи повинні виконувати функцію регулятора  економічних перетворень, нести у собі вагому економічну інформацію, що може створювати відповідну зовнішню середу. Виходячи з цього можна вважати, що удосконалення ціно(тарифо)утворення та оптимізація тарифної політики у міському господарстві є одним з ключових завдань, які необхідно вирішити в процесі здійснення економічного розвитку.

Сьогоднішнє суспільне розуміння тарифу – це компроміс між фінансовими  можливостями споживачів і необхідністю підтримання виробництва у робочому стані з урахуванням його подальшого технічного розвитку. Однак, на практиці, механізм формування економічно обґрунтованих тарифів зводиться до простого підсумовування  витрат на виробництво тієї чи іншої послуги для споживача, внаслідок чого відсутнє серйозне інвестування в житлово-комунальну та інші сфери міського господарства, і саме його подальший розвиток передбачає обов’язкове вдосконалення цінового механізму.

Як з теоретичною, так і з практичної точки зору, велике значення має класифікація чинників які впливають на розмір тарифу. При цьому дуже важливо розуміти на якому рівні економічної системи держави можна впливати на тій чи інший чинник. 

У [4] пропонується визначати ціно(тарифо)утворюючи чинники на наступних рівнях економічної системи:

- Макроекономічний (народне господарство);

- Мезоекономічний (галузь, регіон);

- Мікроекономічний (окремі виробники (надавачі) послуг).

Використовуючи таку структуру автор пропонує класифікацію, наведену у табл. 1. Таким чином,ефективність тарифної політики, перш за все у соціально економічному сенсі, залежить від налагодженості взаємодії між різними економічними рівнями. 

Таблиця 1

Ціноутворюючі фактори в міському господарстві







Література:

1. Філатов В. М. Особливості формування тарифної політики у сфері житлово-комунального господарства на сучасному етапі на прикладі Харківської області / В. М. Філатов, І. В. Пивавар // Науковий журнал «Бізнес інформ». Сер.: Економіка. – 2013. – вип. 3 (422). – С. 331-336.

2. Ляшок Я.А. Эффективная тарифная политика в системе обеспечения жизнедеятельности  населения Украины: условия ее развития / Я. А. Ляшок, Л. Н. Бражникова // ВісникДніпропетровськогоуніверситету. Сер.: Економіка. – 2014. - вип. 8 (2). – С. 59-69.

3. Андреєва В. М., Кайлюк Є. М., Шаповаленко Д. О. Маркетинг і поведінка споживача на ринку комунальних послуг : Навчальний посібник для студентів спеціальності «Менеджмент організацій» - Харків : ХНАМГ, 2007. – 150 с.

4. Комарова Т.  Е.Управление факторами, влияющими на стоимость услуг ЖКХ / Т. Е. Комарова // Российское предпринимательство. — 2012. — № 21 (219). — С. 115-120. 

_______________________

Науковий керівник: Бабій Олег Миколайович, кандидат економічних наук, доцент, Одеський національний економічний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота