ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В УПРАВЛІННІ: ПЕРЕВАГИ І ЗАГРОЗИ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В УПРАВЛІННІ: ПЕРЕВАГИ І ЗАГРОЗИ

19.11.2016 10:38

[Section 5. Mathematical methods, models and information technologies in economy]

Author: Вілісова Катерина Сергіївна, студентка, Університет митної справи та фінансів; Беркут Олена Валеріївна, старший викладач кафедри прикладної математики та інформатики, Університет митної справи та фінансів


Розвиток бізнесу відбувається на тлі радикальних і динамічних змін у навколишньому (до бізнесу) середовищі та високих темпів зростання обсягів інформації. В цих умовах ключове значення для виживання організації має стратегічне планування і використання для цього сучасних інформаційних технологій.

В епоху інформаційних технологій, коли ЕОМ з величезною швидкістю входять в кожну сферу діяльності людини, коли можливості сучасних машин давно перевершили можливості людини в плані обчислень, не дивно було з'явитися науці, що займається штучним інтелектом (ШІ).

Маємо за мету розглянути використання технологій штучного інтелекту в сфері сучасного бізнесу.  

Штучний інтелект –  наука і технологія, здатна відтворити процеси мислення людського мозку і направити їх на створення і обробку різних комп'ютерних програм, а також інтелектуальних машин, здатних повністю замінити і спростити людську роботу [1, с. 354].

На розвиток сучасних технологій інформаційної підтримки бізнесу впливає низка причин:

1. Динамізм зовнішнього середовища підвищує ймовірність прийняття неоптимальних управлінських рішень із-за браку часу.

2. Невизначеність у процесі прийняття рішень підвищує роль прогнозних моделей, що імітують різні функціональні компоненти бізнесу (маркетинг, управління фінансами, виробництвом, персоналом тощо). Моделювання бізнес-процесів відкриває можливості аналізу їх наслідків на стадії проектування.

3. Забезпечення переваг перед конкурентами прямо пов’язане з формуванням у менеджерів уяви про нові потреби людей, виходячи з можливостей, пропонованих сучасними технологіями[1, с. 354].

Серед різноманіття завдань, штучного інтелекту активно використовується для ведення бізнесу. Ці системи являють собою особливу категорію інформаційних технологій, що об’єднують різні методи, зокрема: 

- розпізнавання образів;

- експертні системи;

- системи динамічного структурного моделювання[2].

Розглянемо частіше використовуванні системи в бізнесі – експертні.

За допомогою експертних систем, стає можливо робити прогнози, які на основі наявних даних можуть передбачати події, а так само результати цих подій. Наприклад, вже сьогодні існують програми, здатні аналізувати економічну ситуацію, яка складається і характеризується рівнями попиту і пропозиції на ринку, а також ринковою активністю, цінами, обсягами продажів, рухом процентних ставок, валютного курсу тощо. Крім цього, за допомогою програм можливо розробляти план капіталовкладень, що також дуже важливо для ведення успішного бізнесу.

Завдяки програмам, багато компаній ввели системи планування, які можуть в найкоротші час підібрати товар, що максимально підходить для покупця виходячи з його бюджету.

Експертні системи досить успішно застосовуються для управління і контролю підприємства, регулювання його фінансової діяльності, а також для розробки рішень в критичних ситуаціях.

Яскравим прикладом застосування ШІ є розроблений рядом компаній, зокрема Google, Mercedes-Benz, Honda самокерований автомобіль, який обладнаний системами безпілотного керування, GPS навігаторами, надпотужними камерами та сенсорами, які дозволяють: перемикатися у автономний режим, розпізнавати дорожню розмітку, визначати свої місце знаходження, прокладати маршрут, відшукувати вільне місце та паркуватися. 

Додаток до iPhone – компанія Apple, розробила віртуальну дjдаток Cortana, який здатний здійснювати голосовий пошук, управляти повідомленнями і календарями, а також передбачати потреби власника телефону і самостійно нагадувати або пропонувати власні рішення.

Попри стільки переваг для бізнесменів та організацій в цілому, існує і інша сторона. На думку вчених, коли ШІ досягне хоча б середнього рівня прогресу, а середній рівень буде здатний перевершити розум людини в кілька разів, він надасть колосальний вплив на спосіб життя всього людства. 

Основними загрозами розвитку ШІ для людини є:

 - часткова або повна заміна людини у технологічних процесах (масове безробіття); 

- створення соціальних, релігійних та етичних проблем (конфлiкт мiж природною i штучною формами мислячого життя);

 - знищення інституту суспільності; 

- здатність ШІ до самовідтворення та втрата контрольованості з боку людини. 

На нашу думку, на даному етапі розвитку штучного інтелекту керівникам і бізнесменам немає причини побоюватися і уникати його введення в свої підприємства і корпорації. Однак потрібно розуміти, що введення машин і програм, повністю замінюють людини понесе і без того велика кількість безробіття.




Список використаних джерел:

1. Кизим М. О., Матюшенко І. Ю., Шостак І. В. К 38 Перспективи розвитку інформаційно-комунікаційних технологій і штуч- ного інтелекту в економіках країн світу та України : монографія / Кизим М. О., Матюшенко І. Ю., Шостак І. В. – Х. : ВД «Інжек», 2012. – 492 с. 

2.Штучний інтелект як наука та технологія створення інтелектуальних роботів– [Електронний ресурс]. – Режим доступу :http://naub.oa.edu.ua/2013/shtuchnyj-intelekt-yak-nauka-ta-tehnolohiya-stvorennya-intelektualnyh-robotiv/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота