ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ

21.11.2016 12:22

[Section 6. Banking. Money, finances and credit]

Author: Піменова Марія Михайлівна, кандидат економічних наук, старший викладач, Університет митної справи та фінансів


Проблема фінансового забезпечення охорони навколишнього природного середовища є загальнодержавною усвідомлення суб’єктами господарювання вичерпності більшості ресурсів. Вона має вирішуватися шляхом формування відповідних фінансових механізмів, інструментів та важелів державного фінансового стимулювання для розкриття внутрішніх резервів, впровадження новітніх досягнень науково-технічного прогресу у всіх галузях економіки.

Проаналізуємо витрати на охорону навколишнього природного середовища та екологічні платежі у 2015 році.

Протягом 2015 р. на охорону навколишнього природного середовища підприємствами, організаціями та установами було витрачено 24,6 млрд. грн. (без ПДВ), у 2014 р. – 21,9 млрд. грн. (без ПДВ). Із загальної кількості витрат на охорону навколишнього природного середовища 69% становлять поточні витрати і 31% – капітальні інвестиції.

Основним джерелом фінансування витрат на охорону навколишнього природного середовища, як і в попередні роки, були власні кошти підприємств та організацій – 78%, а решта коштів надходила за рахунок державного бюджету, місцевих бюджетів та інших джерел фінансування [2].

На сьогоднішній день можна констатувати незадовільний стан державного нагляду (контролю) у сфері екології та використання природних ресурсів, адже відсутність потужного кадрового потенціалу у тісному зв’язку із зниженням і без того неналежного рівня матеріально – технічного, організаційного та методологічного забезпечення державного природоохоронного органу провокує високий рівень корумпованості сфери екологічного нагляду. Як приклад, пропонується розглянути порівняльний аналіз фінансування заходів на утримання Державної екологічної інспекції у 2013 – 2015 роках, що наведений у таблиці 1.

Таблиця 1

Порівняльний аналіз фінансування заходів на утримання Державної екологічної інспекції у 2013 – 2015 роках




Джерело: побудовано автором за даними [1] 

Формування та реалізація фінансової політики стосовно охорони навколишнього природного середовища потребує комплексного підходу з урахуванням стану інституційного середовища країни. Інституційне середовище створює умови, за яких здійснюється формування та реалізація фінансово-бюджетної політики. Такі умови значною мірою залежать від специфічних рис тієї чи іншої країни в історичному та соціокультурному аспектах, отже від інституційних характеристик суспільства. Витрати на реалізацію природоохоронних програм і заходів потребують значних коштів. Однак протягом найближчих 5-10 років країна буде дуже обмежена в коштах, необхідних для поліпшення стану навколишнього природного середовища та забезпечення раціонального використання природних ресурсів. Тому необхідно чітко визначити пріоритетні напрями та проблеми з метою відпрацювання реалістичних, ефективних та економічно вигідних рішень.

Висновки. Необхідно стимулювати надходження в країну та регіони іноземних інвестицій; розвиток середнього та малого бізнесу; стимулювання процесу розширення зовнішньоекономічної діяльності; зниження бар’єрів виходу на ринки збуту продукції, поставок сировини й матеріалів, робочої сили; створення стійкої системи поширення нових технологій, знань, продукції, що спирається на спільну наукову базу тощо. Це буде сприяти економічному зростанню та розвитку усіх суб’єктів економіки, отже підвищаться надходження до бюджетів та збільшаться їх можливості у аспекті реалізації програм охорони навколишнього середовища.




Література:

1. Офіційний сайт Державної екологічної інспекції [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dei.gov.ua/

2. Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/

3. Офіційний сайт Дніпропетровської обласної державної адміністрації [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://oblrada.dp.ua/

4. Офіційний сайт Міністерства екології та природних ресурсів України [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.menr.gov.ua/

5. Офіційний сайт Міністерства економічного розвитку і торгівлі [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.me.gov.ua/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота