ВПРОВАДЖЕННЯ РЕЖИМУ КОМЕРЦІЙНОЇ ТАЄМНИЦІ НА ПІДПРИЄМСТВІ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ВПРОВАДЖЕННЯ РЕЖИМУ КОМЕРЦІЙНОЇ ТАЄМНИЦІ НА ПІДПРИЄМСТВІ

01.03.2017 18:38

[Section 1. Economy, organization and administration of enterprises, branches and complexes]

Author: Бовсуновська Інна Михайлівна, студентка Національної академії Служби безпеки України


У сучасних умовах інформація, що представляє комерційний інтерес, стає ключовим фактором успіху компанії, а її збереження – чинником стабільного становища і збереження конкурентних переваг бізнесу. Саме цим пояснюється важливість питань, пов'язаних із забезпеченням комерційної таємниці на підприємстві.

При вирішенні питання про встановлення на підприємстві режиму комерційної таємниці рекомендується здійснити аналіз конкурентного середовища і оцінити поточне положення компанії на ринку, а також переконатися в чіткому розумінні менеджментом цілей встановлення режиму.

Першим підготовчим кроком є формування переліку інформації, що становить комерційну таємницю, та процедур роботи з інформацією. Розробка переліку інформації, як правило, здійснюється робочою групою, яка включає в себе власників бізнес-процесів, юристів, представників служби безпеки та IT. При формуванні початкового переліку, для кожної групи відомостей оцінюється середня цінність і вартість як безпосередньо самої інформації, так і витрат на її створення. Не менш важливо оцінити правомірність віднесення інформації до комерційної таємниці і можливість здійснення подальшої роботи в умовах режимних заходів.

Необхідно виробити перелік посад, допущених до комерційної таємниці, укласти з співробітниками додаткові трудові угоди і ознайомити під розпис з інформацією, що становить комерційну таємницю. З усіма працівниками, допущеними до такої інформації, необхідно провести навчання з роз'ясненням покладених на них відповідальності та обов’язків, забезпечити доведення режимних заходів. Підготовка повинна здійснюватися для всіх категорій працівників – від заходів з підвищення обізнаності персоналу, що працює з комерційною таємницею, технічних спеціалістів, відповідальних за настройку і коректну роботу засобів захисту інформації, до тематичних семінарів з менеджментом і керівництвом організації.

Ще одним важливим кроком є інвентаризація інформаційних ресурсів, що зберігають і обробляють інформацію, яка становить комерційну таємницю, та приведення порядку доступу до них згідно з раніше визначеним переліком посад. Процедури доступу повинні забезпечувати оптимальний розподіл виробничих, комерційних і фінансово-кредитних відомостей, які залишають комерційну таємницю підприємства, між конкретними виконавцями відповідних робіт. Необхідно забезпечити надання кожному співробітнику достатнього обсягу необхідних даних, при цьому виключити ознайомлення виконавця з зайвою, не потрібною йому для роботи, конфіденційною інформацією.

Формальне встановлення режиму комерційної таємниці починається з видання наказу про встановлення режиму, фактично ж паралельно запускаються раніше розроблені процедури роботи з інформацією та контролю дотримання режиму.




Список використаних джерел:

1. Андрощук Г.А., Крайнев П.П. Экономическая безопасность предприятия: защита коммерческой тайны. – Монография. – К.: Издательский дом «ИнЮре»,  2000. – 400 с.

2. Правила впровадження режиму комерційної таємниці на підприємстві. –  Режим доступу: http://www.ufin.com.ua/analit_mat/sdu/087.htm



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота