ШЛЯХИ ЗАПОЗИЧЕННЯ ДОСВІДУ РЕСПУБЛІКИ ПОЛЬЩА ЩОДО ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ ПОЛІЦІЇ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ШЛЯХИ ЗАПОЗИЧЕННЯ ДОСВІДУ РЕСПУБЛІКИ ПОЛЬЩА ЩОДО ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ ПОЛІЦІЇ

27.04.2017 17:53

[Section 3. Civil and family law. Civil judicial law. Commercial law. Housing right. Obligation law. International private law. Labour law and public guarantee law]

Author: Бабак Арсеній Максимович, студент, Академія адвокатури України


Серед зарубіжного досвіду правового забезпечення соціального захисту працівників поліції заслуговують уваги приклад Республіки Польщі.  Так, відповідно до ст. 67 Закону Республіки Польща «Про поліцію» від 1990 року, поліцейські можуть об’єднуватись у професійні спілки поліцейських. Щодо гарантій, то відповідно до ст. 68 визначеного Закону, поліцейський, який у зв’язку зі службою отримав ушкодження здоров’я або зазнав майнової шкоди, отримує відшкодування за процедурою та на засадах, визначених окремим законом У разі смерті поліцейського у зв’язку зі службою відшкодування одержують члени його сім’ї [1, c. 286]. Тому варто відзначити, що досвід Польщі є світовим прикладом ефективності діяльності професійних спілок, що захищають інтереси працівників поліції, а саме аспектів соціального забезпечення як системи правових заходів, спрямованих на урегулювання матеріального забезпечення працівників поліції від соціальних ризиків (хвороба, інвалідність, вислуга років, пенсія, втрата годувальника, безробіття тощо).

Законодавством передбачено гарантії працевлаштування, у разі звільнення зі служби. Відповідно до ст. 80 Закону Польщі «Про поліцію», поліцейському, який працевлаштувався протягом року з дня звільнення зі служби, а якщо він виконував підготовчу службу – протягом 3 місяців з цього дня, період служби зараховується в період працевлаштування у розумінні всіх прав, що випливають із трудового права. Законом визначено, якщо поліцейський не може працевлаштуватися в період, визначений вище, у зв’язку з хворобою, що спричиняє непрацездатність або інвалідність, зберігає права, в разі працевлаштування протягом 3 місяців з дня припинення непрацездатності або інвалідності [1, c.287]. Таких гарантій не вистачає національному законодавству. Оскільки працівники поліції залишаються незахищеними юридично, наприклад, від скорочення штату працівників чи державного реформування системи на випадок того, коли робочі місця зберегти неможливо. 

Особливо щодо гарантування житлового приміщення, де польське законодавство гарантує працівникам поліції на безстроковій службі «житлове приміщення у місцевості, в якій він несе службу, або у близько розташованій місцевості, з врахуванням кількості членів сім’ї, а також їхніх прав, що випливають з окремих приписів» [2, c.289], відповідно до ст. 88 вищевизначеного Закону, застосування таких норм до національного законодавства дасть можливість працівникам поліції не бути прив’язаними до місця постійного проживання та зможуть проходити службу незалежно від наявності житлової площі, а тому працювати в конкретному регіоні, де потрібні кадри.

Також, відповідно до ст. 94 Закону Республіки Польща «Про поліцію», працівнику поліції, який не отримав житлового приміщення на підставі адміністративного рішення про надання даного приміщення, належить фінансова допомога на одержання житлового приміщення у житловому кооперативі або котеджу, або житлового приміщення, що становить окрему нерухомість [2, c. 290].

Тому, серед досвіду Польщі для соціального забезпечення працівників української поліції національне законодавство варто удосконалити таким чином: 

– доповнити Закон України «Про Національну поліцію» статтею 101-1 «Гарантії працівників поліції, що звільняються зі служби»: 1. Поліцейському, який працевлаштувався протягом року з дня звільнення зі служби, а якщо він виконував підготовчу службу – протягом 3 місяців з цього дня, період служби зараховується в період працевлаштування у розумінні всіх прав, що випливають із трудового законодавства. 2. Якщо поліцейський не може працевлаштуватися в період, визначений вище, у зв’язку з хворобою, що спричиняє непрацездатність або інвалідність, зберігає права, в разі працевлаштування протягом 3 місяців з дня припинення непрацездатності або інвалідності;

– доповнити статтю 96 вказаного нормативно-правового акту пунктом 1-1: «Працівникам поліції на безстроковій службі гарантується житлове приміщення у місцевості, в якій він несе службу, або у близько розташованій місцевості, з врахуванням кількості членів сім’ї, а також їхніх прав, що випливають з окремих приписів» та пунктом 1-2: «Працівнику поліції, який не отримав житлового приміщення на підставі адміністративного рішення про надання житлового приміщення, належить фінансова допомога на одержання житлового приміщення у житловому кооперативі або житлового приміщення, що становить окрему нерухомість».

Список використаних джерел:

1. Куліш А. М. Діяльність податкової міліції: правові та організаційні засади : монографія / А. М. Куліш, Д. Г. Мулявка, О. М. Рєзнік. – Суми: Сумський державний університет, 2015. – 140 с. 

2. Статус поліції: міжнародні стандарти і зарубіжне законодавство / За заг. редакцією О.А. Банчука. – К.: Москаленко О.М., 2013. – 588 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота