АНАЛІЗ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОНАННЯ БЮДЖЕТУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА ПЕРШЕ ПІВРІЧЧЯ 2017 РОКУ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

АНАЛІЗ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОНАННЯ БЮДЖЕТУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА ПЕРШЕ ПІВРІЧЧЯ 2017 РОКУ

27.10.2017 18:52

[Section 6. Banking. Money, finances and credit]

Author: Журба Орест Юрійович, аспірант кафедри фінансів, грошового обігу та кредиту Львівського національного університету імені Івана Франка


Сьогодні найбільш проблемним є питання взаємовідносин між бюджетами різних рівнів з приводу розподілу між ними доходів і видатків. Як показали результати досліджень, сьогодні бюджетний механізм, при якому місцеві ради вищого рівня встановлюють нормативи відрахувань від регулюючих податків і зборів та суми дотацій, призводить до погіршення функціонування місцевих бюджетів нижчого рівня. Це, в свою чергу, не дає змоги профінансувати всі необхідні видатки, що спричиняє погіршення стану соціально-економічного розвитку.

Загалом за даними обласної державної адміністрації до загального фонду обласного бюджету в першому півріччі 2017 року надійшло 766970,4 тис. грн., піврічний план перевиконано на 5,4%. Порівняно з відповідним періодом минулого року на третину зросли надходження до бюджету. 




Питома вага надходжень податку на доходи фізичних осіб у дохідній частині загального фонду обласного бюджету становить 79,4 відсотка, тому виконання планових показників за доходами, в основному, залежить від стану мобілізації до бюджету цього податку. Загалом у січні-червні 2017 року до обласного бюджету надійшло 609241,3 тис. грн. від сплати податку на доходи фізичних осіб. Це кращий показник у 2017 р. серед областей України [1].

Виконання видаткової частини обласного бюджету за звітний період становить 7166819,3 тис. грн. Порівняно з аналогічним періодом 2016 року з обласного бюджету проведено видатків більше на 58,7 відсотки. 

На сьогодні  система формування місцевих бюджетів має ряд серйозних недоліків: висока ступінь концентрації фінансових ресурсів у державному бюджеті країни, що знижує значення регіональних і місцевих бюджетів у вирішенні життєво важливих для населення завдань; регулюючі доходи відіграють домінуючу роль у структурі надходжень до регіональних бюджетів практично щорічна зміна видів податків, що зараховуються до місцевих бюджетів; відсутність єдиних та досить стабільних нормативів (наприклад, на кілька років) відрахувань від загально державних податків до місцевих бюджетів; відсутність єдиних правил ув'язки доходів місцевих бюджетів і регіональних податкових надходжень, а також науково обгрунтованої методики міжрегіонального перерозподілу доходів. 

Для зміцнення фінансової основи органів місцевого самоврядування і надання їм досить широких повноважень необхідно прагнути до досягнення реальної бюджетної самостійності і фінансової децентралізації через удосконалення системи регулювання міжбюджетних відносин, посилення інвестиційної складової місцевих бюджетів, підвищення ефективності управління коштами місцевих бюджетів та посилення контролю і відповідальності за дотриманням бюджетного законодавства.

Література:

1. Бюджетний Кодекс України від 08.07.2010 р., № 2456- VII // [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://www.rada.gov.ua.

2. Офіційний сайт Львівської обласної адміністрації// [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.loda.gov.ua.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота