СТРАТЕГІЧНІ ІНТЕРЕСИ УКРАЇНИ В НАПРЯМКУ ТАРИФНОЇ ЛІБЕРАЛІЗАЦІЇ У ВЗАЄМОВІДНОСИНАХ УКРАЇНИ І ЄС - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

СТРАТЕГІЧНІ ІНТЕРЕСИ УКРАЇНИ В НАПРЯМКУ ТАРИФНОЇ ЛІБЕРАЛІЗАЦІЇ У ВЗАЄМОВІДНОСИНАХ УКРАЇНИ І ЄС

15.12.2017 20:20

[Section 10. World economy and international economic relations]

Author: Плющ Діана Станіславівна, аспірант, 1 курс, міжнародні економічні відносини Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка


Підписання Угоди про асоціацію з ЄС є значним досягненням для України в плані розвитку  відносин з країнами ЄС. Угода про Асоціацію відкриває для України нові можливості для пошуку нових торговельних партнерів, розвитку відносин з країнами ЄС, покращення економічної ситуації в країні. 

Митні питання, що стосуються сприяння торгівлі, імплементовані в законодавство України на основі європейських актів, зокрема Регламенту Ради ЄС №450/2008; Конвенції про спрощення формальностей у торгівлі товарами (1987 р.); Конвенції про єдиний режим транзиту (1987 р.); Регламенту Ради ЄС №1186/2009 про звільнення від митних зборів.

Тарифна лібералізація у торгівлі з ЄС передбачає поступове скасування увізних мит. Україна та ЄС повністю скасовують ввізні мита на промислові та перероблені сільськогосподарські товари  протягом 10 років після імплементації Угоди про асоціацію. Протягом 15 років для таких товарів, як шкіра, насіння соняшнику, окремі види брухту металів, встановлюється додатковий захист – стягнення додаткового збору.

Також, запроваджуються тарифні квоти на такі товари: Україна - м’ясо свинини, птиці, цукор; Євросоюз - яловичина, свинина, баранина, птиця, деякі молочні продукти, зернові, цукор, гриби, мед, солод, сік винограду та яблука, сигарети, етанол тощо [1]. 

Щодо торговельного захисту, то Україна та ЄС підтвердили можливість застосування у взаємній торгівлі захисних (спеціальних) заходів (ЄС також зберіг за собою зобов'язання,передбачені в Угоді про сільське господарство) та антидемпінгових та компенсаційних заходів.

Також, Україна матиме можливість використовувати захисні заходи у вигляді більшої ставки ввізного мита, що стосуються легкових авто. Це буде можливим, за умови якщо:

- збільшиться число вивезених з ЄС легкових автомобілів після скасування мита, що завдасть шкоди виробнику; 

- сумарний обсяг імпортованих авто за рік досягне граничної межі в 45 000 шт.

Найбільший розмір ввізного мита й додаткового збору не має перевалювати за 10%. По завершенню періоду в 10 – 13 років, такі захисні заходи Україна матиме змогу застосовувати лише після певних розслідувань. 

Україна зможе застосовувати захист, скасовуючи увізні мита протягом десяти років на автомобілі (товарна позиція УКТЗЕД 8703, по 1% на рік), застосовуючи лише спеціальний захисний механізм у вигляді мит на рівні 10% за умови, якщо: 

- імпорт авто, виробленого з ЄС  є більшим встановленої граничної кількості; 

- частка авто, виробленого в ЄС на внутрішньому ринку буде вищою ніж за певний попередній рік. 

Також, Угода про асоціацію передбачає поступове повне скасування ввізних мит на одяг. Про гармонізацію регулювання географічних зазначень також прописано в Угоді про асоціацію: будуть встановлені перехідні періоди терміном в 7-10 років для чутливих для України продуктів, підтримку виробництва та представлення на ринку продуктів з новими назвами. 

Протягом перехідного періоду вилучаються назви товарів, що співпадають географічними назвами Євросоюзу. Але заборона на виготовлення продукту не встановлюється [2]. 

Загалом, за розрахунками вчених, в середньостроковій перспективі європейський напрям інтеграції збільшить загальний рівень добробуту в країні на 4,3%, український експорт зросте на 2,8%, імпорт - на 2,6%, а реальні (з врахуванням інфляції) заробітні плати - в середньому на 1,2%. З іншого боку, вступ України в Митний союз дає негативні значення: добробут знизиться на 0,5%, експорт впаде на 3,1%, імпорт - на 2,9%, а зарплати - на 0,9% [3].

Переваги підписання Угоди про асоціацію відчує на собі український бізнес, який постачає в ЄС сировину і напівфабрикати, оскільки зазначені товари затребувані в ЄС. Зниження ввізних мит створить можливості для зниження цін на імпортовані з ЄС товари на внутрішньому ринку, що є безперечною перевагою для кінцевого споживача, але, безумовно, змусить задуматися вітчизняного виробника про підвищення конкуренції вироблених товарів. 

Очевидним мінусом  підписання Угоди про асоціацію України з ЄС є падіння курсу гривні, так як одна з умов вступу в ЄС - збільшення імпорту європейських товарів, що погіршить зовнішньоторговельний баланс через незатребуваність національних товарів, що в свою чергу спричинить зниження виробництва, а в подальшому зростання безробіття в країні. Це деградація цілого ряду галузей промисловості таких як авіабудування, суднобудування та ін. Прикладом служать рівні безробіття в Польщі, Болгарії, Румунії чи Угорщини; загублені суднобудівна промисловість в Польщі, металургійна – в Румунії, безробіття в сільськогосподарській сфері в Болгарії.  

Література:

1. Movchan V., Giucci R. Quantitative Assessment of Ukraine’s Regional Integration Options: DCFTA with European Union vs. Customs Union with Russia, Belarus and Kazakhstan [Електронний ресурс]// Policy Paper. - 2011, November. - Режим доступу:www.ier.com.ua.

2. The Prospect of Deep Free Trade Between the European Union and Ukraine [Електронний ресурс]. - Режим доступу:https://core.ac.uk.

3. Офіційний сайт міжнародної торгівлі [Електронний ресурс]//Global Analysis Report for the EU-Ukraine TSIA. - Режим доступу: http://trade.ec.europa.eu.

______________________

Науковий керівник: Шнирков О.І., доктор економічних наук, професор, Інституту міжнародних відносин  Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота