ВПЛИВ КРИЗИ РЕПУТАЦІЇ НА РИНКОВУ КАПІТАЛІЗАЦІЮ КОМПАНІЇ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ВПЛИВ КРИЗИ РЕПУТАЦІЇ НА РИНКОВУ КАПІТАЛІЗАЦІЮ КОМПАНІЇ

21.12.2017 11:39

[Section 10. World economy and international economic relations]

Author: Головата Ольга Вадимівна, студентка, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"


Наприкінці 90-х років ХХ ст. з’явилась нова концепція управління, яка базувалась на зростанні ринкової вартості підприємства. З’являється багато моделей, формул, які дають можливість обчислити ринкову вартість компанії, використовуючи грошові потоки, прибутковість капіталу та враховуючи ризики. За десятиліття це трансформується у повноцінну систему управління, яка за допомогою ключових показників ефективності органічно поєднує тактичні і стратегічні цілі, рівні управління і центри відповідальності[1].

Зарубіжний підхід до визначення сутності капіталізації підприємства (ринкової капіталізації) є чітко зрозумілим. Під ринковою капіталізацією розуміють поточну ринкову вартість акцій компанії, тобто добуток кількості акцій на їх ринкову вартість на день оцінки [2]. Варто зауважити, що капіталізація компанії росте тоді, коли росте ринкова вартість її акцій. 

Загалом капіталізація компанії залежить від таких факторів як:

- обрана стратегія розвитку компанії;

- якість та інноваційність продуктів;

- наявність брендів;

- лідерство на ринку;

- якість стратегічного та операційного менеджменту;

- сучасне корпоративне управління [3]

Кризові ситуації приводять до того, що істотно знижуються котирування цінних паперів. Доцільно буде навести декілька прикладів, коли капіталізація компанія значно знижувалась внаслідок кризових ситуацій, і кризи репутації в тому числі. 

Toyota відома в Сполучених Штатах як один з кращих виробників автомобілів. Та у 2009 році компанія опинилася перед обличчям кризи. Через неполадки в системі гальмування компанія змушена була забрати на доопрацювання близько 8 мільйонів машин, що позначилося на її капіталізації - вона знизилася на 33 мільярди доларів [4]. 

Іншим прикладом може слугувати німецький автовиробник Volkswagen. ціна на акції Volkswagen впала на третину  ( з $160 до $110 за акцію) протягом тижня після проголошення обвинувачення Агентством США з охорони навколишнього середовища у встановленні спеціального програмного забезпечення, яке  занижує показники викидів шкідливих речовин в атмосферу ( до 40 разів) [5]. У перші ж дні скандалу капіталізація Volkswagen впала більш ніж удвічі з березневого піку 109 млрд євро, до 52 млрд євро [6].

Отже, як бачимо, умови зовнішнього середовища можуть істотно впливати на показник капіталізації підприємства. Реалізуючи стратегію збільшення ринкової вартості компанія не тільки забезпечує свої інтереси, але і формує соціально-економічні умови, в результаті яких вона максимізує свою функцію корисності, що визначає  роль компанії як суб'єкта цього процесу.

Література:

1. http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/3_2015ua/4.pdf

2. Дамодаран А. Инвестиционная оценка: Инструменты и методы оценки любых активов / А. Дамодаран ; пер. с англ. ; 2-е изд., исправл. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 1341 с.

3. Малова Т.А. Капитализация в условиях российской экономики. Теоретические и практические аспекты. – М.: УРСС, 2009. – С. 23.

4. https://www.vesti.ru/doc.html?id=340885

5. Fortune Journal http://fortune.com/2015/09/23/volkswagen-stock-drop/

6. https://www.segodnya.ua/economics/avto/dizelgeyt-kak-skandal-s-volkswagen-povliyaet-na-mir-i-ukrainu-661313.html



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота