АНАЛІЗ ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ ПРОДУКТУ ЯК ІНСТРУМЕНТ МІНІМІЗАЦІЇ РИЗИКІВ БАНКРУТСТВА - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

АНАЛІЗ ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ ПРОДУКТУ ЯК ІНСТРУМЕНТ МІНІМІЗАЦІЇ РИЗИКІВ БАНКРУТСТВА

22.12.2017 16:01

[Section 1. Economy, organization and administration of enterprises, branches and complexes]

Author: Шеремет Вікторія, студентка Державного вищого навчального закладу Придніпровська державна академія будівництва та архітектури; Галушко Олена Ігорівна, старший викладач кафедри фінансів і маркетингу Державного вищого навчального закладу Придніпровська державна академія будівництва та архітектури


Аналіз життєвого циклу продукту є одним з найпоширеніших серед методів дослідження ринку та планування діяльності підприємства. Зазвичай його результати використовують при плануванні обсягів виробництва, витрат та прибутків [1]. Але даний метод також можна застосовувати в довгостроковому періоді при розробці стратегії розвитку підприємства та зниженні ризиків його банкрутства. 

Як відомо, існування та розвиток підприємства мають пряму залежність від реалізації продукції або послуг, які воно надає. Тобто, якщо підприємство виробляє всього один вид продукції, існує велика ймовірність того, що кінець його життєвого циклу співпаде з кінцем життєвого циклу цього продукту і, як наслідок, дане підприємство може зазнати банкрутства. Керівництво не завжди має змогу вчасно зорієнтуватися та спрямувати діяльність підприємства у новому напрямку відповідно до тенденцій розвитку ринку. Саме тому, інноваційна діяльність підприємства має бути постійною і послідовною: вже на другому етапі життєвого циклу продукту (етапі росту) необхідно проводити розробку нового товару, а на третьому етапі (етапі зрілості), за умов наявності платоспроможного попиту, запроваджувати його виробництво. 

Такий підхід є дуже актуальним для українських підприємств, адже досі превалює засвоєне в 90-ті роки ХХ сторіччя бажання отримувати максимум прибутку «тут і зараз» незважаючи на майбутнє. Також управління українськими підприємствами не є гнучким, що робить їх безпорадними в умовах кризи. Статистичні данні підтверджують, що щорічна кількість ліквідованих підприємств в Україні є сталим та досить значним показником, який в умовах поглиблення кризи матиме тенденцію до збільшення [2]. 

Враховуючи наслідки, які веде за собою ліквідація підприємства, а саме: збільшення рівня безробіття, матеріальні втрати кредиторів та інвесторів, зменшення загальних обсягів виробництва і податкових надходжень до державного бюджету, – можна стверджувати, що невміле планування стратегічного розвитку підприємства та зниження ризиків його банкрутства призводить до макроекономічних проблем. Тобто одним із шляхів подолання економічної кризи як на рівні підприємства, так і на державному рівні, є запровадження даної концепції, завдяки якій підприємства матимуть змогу зменшити ризики банкрутства і забезпечити сталий розвиток.

Для  українських підприємств характерні високі інвестиційні ризики, пов’язані як із макроекономічною та політичною нестабільністю в державі, так і з непрозорою структурою власності та стратегічними помилками українських підприємств. Аби зменшити внутрішні індивідуальні ризики та залучити інвесторів, підприємствам необхідно діяти одразу в декількох напрямках, один з яких менш ризикований і відповідно менш прибутковий, але відносно стабільний, а другий навпаки – має високі показники рентабельності, але й більший рівень ризику. Тобто, в разі розвитку негативного сценарію, підприємство зможе покрити свої збитки за рахунок хоча й невисокого, але стабільного прибутку. Отже, враховуючи вище сказане, можна зробити висновок, що результати аналізу життєвого циклу продукту дозволяють не тільки розробляти заходи стосовно підвищення обсягу продажів, а й є певним інструментом при мінімізації ризиків банкрутства підприємства. 

Література:

1. Балабанова Л.В., Холод В.В., Балабанова І.В. Маркетинг підприємства / Навчальний посібник. - К.: Центр учбової літератури, 2012. - 612 с.

2. Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота