ФОКУС-ГРУПА ТА ІНТЕРНЕТ-ОПИТУВАННЯ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ФОКУС-ГРУПА ТА ІНТЕРНЕТ-ОПИТУВАННЯ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

04.12.2019 10:40

[Section 3. Marketing]

Author: Арцебарська Вікторія Сергіївна, студентка 1-го курсу економічного факультету Харківського Національного університету імені В.Н. Каразіна


Фокус-група протягом певного часу вважалася одним з найбільш ефективних методів передання суспільної думки. Завдяки методу фокус-групи можна дізнатися, як ставляться люди, обрані за певними критеріями для отримання максимально прозорого результату, до певних ситуацій або проблем, продуктів або явищ тощо. Навіть найпростіша (початкова) форма проведення фокус-груп була спрямована на визначення суспільного ставлення стосовно будь-чого, тобто ще з кінця минулого століття мета методу фокус-групи залишилась незмінною. Результати проведення фокус-групи завжди вважалися максимально прозорими, а сам метод передбачав знаходження оптимальних засобів і способів вирішення будь-яких питань.

Але з часом фокус-група почала втрачати свою затребуваність через постійне використання людьми мережі Інтернет та соціальних мереж. Зараз стало набагато легше провести опитування «онлайн», ніж зібрати певну кількість людей в одному місці для проведення такого заходу, як фокус-групи. Причиною цього може бути зайнятість людей та нестача вільного часу для проведення такого заходу. Звісно, опитування в мережі виграє за певними характеристиками і може зовсім замінити фокус-групу.

Фокус-група постає як традиційний метод, а опитування в мережі, навпаки, представляє собою сучасний метод для визначення суспільного думки або ставлення. Незважаючи на це, ці два методи мають спільні критерії, за якими можна порівняти їх. Таким чином можна з’ясувати, чи підходить кожен з двох методів для сучасного суспільства.

Почнемо з такого критерію, як економічність. Метод фокус-групи не потребує великих затрат для проведення, якщо не враховувати оренду приміщення та винагороду в кінці дискусії для учасників (респондентів). Інтернет-опитування частіше за все розміщується в соціальних мережах, сайтах тощо, тому потрібні неабиякі кошти на рекламу чи піар. Але завдяки таким системам, як Google Forms, зараз можна створити безкоштовне опитування і отримати непоганий результат.

Наступний важливий критерій – це аудиторія, яку охоплюють методи. Якщо одна фокус-група здатна охопити лише 2-10 чоловік, то «он-лайн» опитування у цей час може охопити дуже велику аудиторію. Єдиний, напевно, недолік великої аудиторії полягає в тому, що ніхто не може забезпечити й прослідкувати прозорість відповідей, коли, наприклад, при проведенні фокус-групи це можливо завдяки невеликій кількості людей.

Зручність та час вважаються не менш важливими факторами для сучасного суспільства. Тут значно виграє Інтернет-опитування, тому що зараз майже кожен має з собою гаджет з можливістю доступу в Інтернет, де власно і може пройти чи провести опитування, не відриваючись від своєї роботи або особистих справ і не займаючи багато часу. Щодо фокус-групи, то сьогодні люди дуже зайняті і їм буває складно виділити 2-3 години для проведення цього заходу, тип паче для участі у ньому.

Підводячи підсумки, можна зазначити, що опитування «онлайн» буде непоганою заміною фокус-групі, але не можна ні в якому разі забувати і традиційні методи. Тому найбільш оптимальним варіантом буде чередування одного метода з іншим, їхнє взаємодоповнення та суміжний розвиток для покращення та вдосконалення результатів.

Кожен має сам обрати для себе, який з методів для нього є найбільш оптимальним варіантом для вирішення певних питань.

Література:

1. Белановський С.А. Метод фокус-груп. URL: http://www.management.com.ua/marketing/mark053.html. (дата звернення 27.11.2019).

2. Фокус-група. URL: http://www.grandars.ru/college/sociologiya/fokus-gruppa.html (дата звернення 27.11.2019).

________________ 

Науковий керівник: Лісений Євген Володимирович, кандидат економічних наук, доцент, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота