ЗВ'ЯЗОК РОЗВИТКУ СИСТЕМИ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВА ТА АДМІНІСТРАТИВНОГО ЗАКОНОДАВСТВА - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ЗВ'ЯЗОК РОЗВИТКУ СИСТЕМИ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВА ТА АДМІНІСТРАТИВНОГО ЗАКОНОДАВСТВА

24.11.2021 18:22

[Section 5. Administrative law. Administrative judicial law. Customs and tax law. Municipal law]

Author: Пеклуха Анастасія Володимирівна, студентка Університету митної справи та фінансів


Зміни системи адміністративного права прямо взаємопов’язані зі змінами системи адміністративного законодавства. Зважаючи на те, що система адміністративного права являє собою правове утворення, що перебуває у постійному русі, постійно розвивається і ускладнюється разом з розвитком і ускладненням суспільних відносин, які регламентуються нормами адміністративного права, система адміністративного законодавства має бути адаптована законодавчими органами до даних змін шляхом прийняття нових нормативно-правових актів, їх зміни чи скасування. Це пояснює виникнення нових інститутів адміністративного права, їх трансформацію у підгалузі, а іноді і в самостійні галузі права [1, c.10]. 

Р.С. Мельник зазначав, що «для досягнення балансу зазначених систем необхідно враховувати той факт, що система адміністративного права має два рівні: «базовий» і «поточний»» [2, с.11]. 

В межах «базового» рівня зосереджені норми, вироблені протягом усього часу існування людства, які діють незалежно від будь-яких змін і втілюються. Норми «базового» рівня існують об’єктивно незалежно від волі та бажання законодавця, окремих осіб, тому у межах цього рівня система права є об’єктивним утворенням. Даний рівень є основою формування «поточного», законодавчого, рівня системи права, внутрішній об’єм якого залежить від багатьох факторів. Рівні системи адміністративного права повинні узгоджуватися між собою задля досягнення узгодженого з потребами окремої особистості, суспільства і держави регулювання суспільних відносин балансу адміністратиного права та законодавства, розрив між якими призводить до виникнення протиріч між правом і законом, що в свою чергу спричиняє деструктивні процеси всередині зазначених системи.

Для забезпечення балансу зазначених систем має узгоджуватися функціональне призначення їх складових з призначенням і завданнями сучасного українського адміністративного права. »» [2, с.16].

Однак сучасна система адміністративного права включає не лише відносини управлінського характеру, а й певну сукупність відносин, що мають місце, зокрема, при інформуванні населення, погодженні з суб’єктами підприємницької діяльності меж земельної ділянки, укладенні адміністративних договорів, використанні приватноправових форм вирішення завдань публічного характеру тощо. Це також накладає свій відбиток на зміст системи адміністративного законодавства.  За такого підходу завдання правового регулювання системи адміністративного законодавства повинні полягати у тому, щоб з максимальною чіткістю і повнотою визначити абсолютно всі аспекти спілкування суб’єктів публічної адміністрації з приватними особами, роз’яснити, розтлумачити ті категорії, які чітко не визначені або не конкретизовані на базовому рівні системи адміністративного права. 

На сьогодні неудосконалений базовий рівень системи адміністративного права зумовлює наявність низки проблем адміністративного законодавства, таких, наприклад, як: наявність застарілих нормативно-правових актів, які прийняті ще за радянських часів;  відсутність нормативного закріплення нових державно-управлінських явищ (інститути адміністративно-правових режимів, адміністративної юстиції, управлінських послуг тощо);  адміністративно-правові норми містяться у численних нормативних актах загальнодержавного, відомчого та місцевого характеру, що ускладнює їх застосування [3, с 1]. 

Отже, можна дійти висновку, що система права зумовлює систему законодавства, і навпаки. У цілому вони співвідносяться як філософські категорії змісту та форми. Таке визначення має важливе значення для усвідомлення процесів їх розвитку, а саме зміни у соціальних передумовах адміністративного права зумовлюють реформування адміністративного законодавства, а активне оновлення форм вираження адміністративно-правових норм-складових адміністративного законодавства за рахунок удосконалення системи адміністративного права, підносить на якісно новий рівень їх зміст.

Список використаних джерел

1. Мельник Р.С. Новели сучасної концепції українського адміністративного права. Lex Portus № 5(7), 2017, Київ. – с. 5-16.

URL:http://dspace.onua.edu.ua/bitstream/handle/11300/8742/Melnyk%20RS%20LP2017-5.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 22.01.2019 року)

2. Мельник Р. С. Що розуміти під категорією «система права». Адміністративне право і процес. № 1(1), 2012. – с. 10–16.

3. Авер’янов В. Б. Адміністративне законодавство і форми його систематизації. URL: http://textbooks.net.ua/content/view/2595/15/  

___________________

Науковий керівник: Доненко В.В., д.ю.н., доцент, професор кафедри адміністративного та митного права Університету митної справи та фінансів



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота