ДО ПИТАННЯ ХОРЕОГРАФІЧНОГО ВТІЛЕННЯ ДУЕТНОГО ТАНЦЮ НА НАЦІОНАЛЬНІЙ ОСНОВІ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ДО ПИТАННЯ ХОРЕОГРАФІЧНОГО ВТІЛЕННЯ ДУЕТНОГО ТАНЦЮ НА НАЦІОНАЛЬНІЙ ОСНОВІ

27.10.2022 17:37

[7. Art history]

Author: Лиманська Ольга Вікторівна, доцент, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри хореографії, Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди; Хуан Шентін, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти 2-го року навчання факультету мистецтв, Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди


Національна база хореографії як засіб формування естетичного світогляду може розвиватися тільки за наявності самовдосконалення майбутніх фахівців, які володіють професійно-педагогічною компетентністю й беруть участь у формуванні не тільки масових форм танцю на національній основі, а й у дуетній формах. У яких можна транслювати події, що переживала Україна, уявлення про світ і місце людини в ньому, роль естетизації життя суспільства, інтеграцію української культури та світової, що в цілому виражається в посиленні впливу прекрасного на майбутніх вчителів хореографії.

В залежності від стилю та жанру хореографічного дуету постановник використовує особливі засоби його пластико-лексичного рішення. В цьому процесі слід визначитися із засобами розвитку дії на основі контрасту, активні прийоми композиції, що залежать від багатьох факторів: кількості рухів, широти та швидкості їх виконання; ритмічно-структурні, просторово-зорові прийоми композиції танцю, різні прийоми побудови малюнків танцю (симетрії, асиметрії, дроблення, нарощування, накладання, стоп-кадру та ін.), використовувати усе розмаїття танцювальних технік, пластичних сучасних тенденцій. 

Дуетна форма танцювальної композиції розповідає, наприклад, про відповідні події, розвиток стосунків; змальовує тих чи інших героїв, їхні специфічні риси характеру, відображати емоційний стан героїв, національний колорит, побут, традиції.

В процесі підготовки дуетних танців важливо приділяти увагу узгодженості рухів, синхронності їх виконання. Емоційний сплеск викликають різноманітні підтримки: партерні або повітряні. Складна техніка підтримок, поєднана з акторською майстерністю, створює певні умови для виконавців дуету, в яких вони демонструють свої яскраві індивідуальні фізичні та емоційні якості. Окремі танцювальні композиції вимагають від танцюристів досконалого володіння акробатикою, силою, гнучкістю. Таким чином, можна сказати, що дуетна форма є складною не тільки в постановці, а й у виконавській майстерності та доборі виконавців.

Дуетний танець у сценічній формі народної хореографії має певні особливості постановки та виконання, що потребують відповідних практичних навичок. Це дає змогу виробити такі необхідні якості танцівників, як: координація, відчуття ритму, свобода тіла, орієнтація в сценічному просторі, узгодження рухів партнерів за допомогою технічних прийомів танцівника. 

З огляду на це, дуетна форма у народно-сценічному танці має великий вплив, насамперед, на особистість танцівника, хореографа. Виконання дуетного танцю в народній хореографії вимагає від виконавців координації своєї сили і темпу музики, уміння використовувати стійкістю корпусу в різних позиціях, особливо на півпальцях та в позиції en dehors, чіткої фіксації у повітрі стрибкових рухів тощо, тобто висуває до підвищені вимоги до виконавської майстерності танцюристів. Крім того, для танцювальних дуетів у народно-сценічному танці, як будь-якому іншому його виді, важливо навчитися не лише узгоджувати свої рухи, а й встановлювати внутрішній контакт, що дасть змогу двом виконавцям однаково відчувати темпоритм, сприймати музичний твір та творчу ідею балетмейстера-постановника. 

Окрім високого рівня володіння своїм власним тілом, виконавцям дуетів важливо відчувати себе у парі, допомагати партнеру при виконанні складно координаційних рухів, розуміти поняття танцю в унісон та володіти поліфонічними прийомами виконавства. Також, не слід забувати про передачу національного характеру, стилю, манери, уникнення побутових рухів, знання епохи, «історії відношень» в заданому дуеті.

Відтак, робота над постановкою та відпрацюванням танцювальних дуетів на національній основі досить складна й відповідальна, потребує достатніх професійних знань, умінь та високого рівня креативності автора хореографії. Тому вивчення дуету як форми хореографічного твору є важливо в освітньому процесі з підготовки кадрів у галузі хореографії.

Література:

1. Голдрич О.С. Хореографія. Посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. Львів: СПОЛОМ. 2006. 172 с.

2. Лиманська О.В., Барабаш О.В. Розвиток постановчих компетенцій майбутніх учителів хореографії в процесі підготовки концертно-конкурсних композицій. Наукові записки. Вип.192. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Вінниченка, 2021. С. 96-102. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-192-96-102

3. Мистецтво балетмейстера. Методичні рекомендації для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності «Хореографія». /Автори Волчукова В.М., Лиманська О.В., Бугаєць Н.А., Барабаш О.В., Ефімова О.В., Тіщенко О.М. Харків: ХНПУ імені Г.С.Сковороди. 2021. 138 с.

4. Шевченко В.Т. Мистецтво балетмейстера в народно-сценічній хореографії: Навчально-методичний по¬сібник / Валентин Тихонович Шевченко. - К.: ДАКККіМ, 2006.

5. Limanskaya O, Yefimova O, Kriventsova I, Wnorowski K, Bensbaa A. The coordination abilities development in female students based on dance exercises. Physical education of students. 2021; 25(4): 249-56. https://doi.org/10.15561/20755279.2021.0406



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота