АНАЛІЗ ДОЦІЛЬНОСТІ ВИХОДУ ТОВ «КЕРНЕЛ» НА РИНОК КИТАЮ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

АНАЛІЗ ДОЦІЛЬНОСТІ ВИХОДУ ТОВ «КЕРНЕЛ» НА РИНОК КИТАЮ

30.10.2022 16:07

[1. Economic sciences]

Author: Смольникова Вероніка Дмитрівна, бакалавр, Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського


ТОВ Кернел – найбільший в Україні та провідний у всьому світі виробник та експортер соняшникової олії. Це ключовий постачальник на світові ринки сільськогосподарської продукції з регіону Чорноморського басейну. Продукція «Кернел» експортується більш ніж у 80 країн світу [1]. 

Кернел виробляє продукцію під такими торговими марками: «Здоров’я дар», «Стожар», «Чумак», «Olio», «Маринадо», «Blanc», «Kermel» та «Premi». 

Обов’язковим чинником для аналізу діяльності підприємства є його динаміка фінансово-економічних показників за останні роки. 

Таблиця 1 – Динаміка фінансових показників ТОВ «КЕРНЕЛ» (2019-2022)





Джерело: узагальнено автором на основі фінансового звіту ТОВ «КЕРНЕТ»

Чистий дохід та валовий прибуток з 2019 до 2021 року відповідно зросли в 1,02 та 1,03 рази, а собівартості реалізованої продукції – в 1 раз в 2021 р порівнюючи з показниками 2019 року. Рівень рентабельності в цей час мав також позитивну тенденцію – зріс в 0,013 разів [2]. 

Розглянемо основні показники ефективності експорту ТОВ «Кернел» за допомогою таблиці 2:

Таблиця 2 – Показники економічної ефективності ТОВ «КЕРНЕЛ» за 2019-2021 роки






Джерело: розроблено автором на основі звіту ТОВ «КЕРНЕЛ»

Варто відзначити, що показники ефективності експорту ТОВ «Кернел» є задовільними, проте мають місце і значні коливання. Особливо експортна діяльність підприємства постраждала під час початку пандемії. 

На частку Кернел припадає близько 8% світового виробництва соняшникової олії. Свою продукцію компанія постачає до понад 60 країн світу, серед основних ринків збуту – Індія, Єгипет, Туреччина та країни Європейського Союзу [3]. 

Для початку необхідно обрати, до якої ж саме країни та яку продукцію буде експортувати КЕРНЕЛ: Канада, Бразилія, Китай. По розрахункам Бразилія отримала оцінку 23 бали, Канада 39 балів, а Китай 42 бали. 

Таблиця 3 – Аналіз китайського ринку






Джерело: розроблено автором на основі відмічених джерел.

Отже, за загальними оцінками можна побачити, що для експортування найкращим варіантом буде Китай, не дивлячись на складність транспортування та велику конкуренцію. 

Для визначення доцільності виходу на новий ринок, проведемо економічні розрахунки ефективності цього проєкту. Результати аналізу ефективності проєкту виходу підприємства КЕРНЕЛ на ринок Китаю можна побачити в таблиці 4: 

Таблиця 4 – Економічна ефективність проєкту реалізації олії на новому ринку






Джерело: розроблено автором

Прямі витрати: добування, переробка, витрати оплату праці та витраченої енергії, транспортування і тд – 8$. В перший рік планується реалізувати 1 000 упаковок по 25 пляшок, за другий рік 2 000 упаковок, і в третьому – 3 700 упаковок.

Щодо маржинального прибутку (це різниця між виручкою від реалізації товару та змінними виробничими витратами). Згідно, то в перший рік прибуток становитиме 250 000$, за другий рік – 900 000$, за третій рік – 1 572 500$. Маржинальний прибуток за три роки дорівнює 2 322 500$. 

Витрати, пов’язані з експортом продукції морським шляхом складають 67 975$ за одну поставку: 

- відстань Одеса – Гонконд (Китай) – 14 000 км (30-40 днів);

- витрати палива складають 13 тон при швидкості 14,5 узлів – 5000 грн = 13 * 5000 = 65 000 грн;

- кількість командировочних днів – 35 * 85$ = 2 975$.

Протягом першого року планується здійснити одну поставки товару: 67 975$. Товар ексопртуватиметься один раз через дороге транспортування і врожайність зерна. 

Митний платіж за ввезення олії на територію Китаю не встановлений. Акцизного мита на товар немає. За реєстрацію торгової марки, що має не більше 10 марок, ціна становитиме 565$ [5]. 

У першому році чистого прибутку отримаємо – 104 517,2$, у другому – 263 617,7$, у третьому – 1 053 503,2$. Очікуваний чистий прибуток від проекту – 1 421 638,1$.

Рентабельність проекту становить 45%, що є високим показником і говорить що проєкт є економічно вигідним та його реалізація є обґрунтованою.

Тож вихід на ринок Китаю можна вважати прибутковим проєктом. 

Література

1. Офіційний сайт КЕРНЕЛ: Про компанія: [Електронний ресурс]: https://www.kernel.ua/ua/about/ 

2. Наукова стаття: «Теоретико-методичні підходи до визначення сутності інноваційного потенціалу підприємства»: [Електронний ресурс]: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/5800/1/75.pdf 

3. Букліб: 6.2. Технологія виробництва олії: [Електронний ресурс]: https://buklib.net/books/24975/ 

4. Бізнес сьогодні: Стаття на тему «Плодовоовочевий експорт до Китаю: бар’єри та можливості для українських виробників»: [Електронний ресурс]: http://agro-business.com.ua/agro/ekonomichnyi-hektar/item/20333-plodoovochevyi-eksport-do-kytaiu-bariery-ta-mozhlyvosti-dlia-ukrainskykh-vyrobnykiv.html 

5. LANDLORD: Стаття на тему «Кернел уперше відправив зерно до Китаю виключно водним маршрутом»: [Електронний ресурс]: https://landlord.ua/news/kernel-upershe-vidpravyv-zerno-do-kytaiu-vykliuchno-vodnym-marshrutom-video/ 




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота