СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ДИЗАЙНУ ВИРОБІВ З ПАПʼЄ МАШЕ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ДИЗАЙНУ ВИРОБІВ З ПАПʼЄ МАШЕ

17.12.2022 17:56

[7. Art history]

Author: Федосенко Максим Борисович, викладач кафедри «Дизайн» Харківської державної академії дизайну та мистецтв, м. Харків, Україна


Проблемам пізнання світу за допомогою різних гносеологічних форм приділяє увагу багато дослідників. Як відомо, однією з основних форм пізнання навколишнього середовища є мистецтво. В сучасних умовах розвитку світового промислового дизайну сформувались певні моделі стилістичних тенденцій  напрямів дизайну виробів з пап’є маше. 

Дизайн відіграє в цьому процесі дуже важливу роль. Оскільки широкий діапазон його видів (промисловий дизайн, образотворчий дизайн, дизайн інтер’єру , архітектурний дизайн) дозволяє вивчати всі різновиди форм дійсності. При цьому матеріали та техніки бувають різними та специфічними щодо кожного виду. Практичний досвід свідчить, що поєднує всі види дизайну звичайний папір. Адже саме він має необхідну фактуру, текстуру та пластику для створення різних видів виробів (від пласкої однофігурної до складних багаторівневих просторових, що містять різні форми та фігури. 

Однією з найдоступніших технологій виготовлення дизайнерських декоративних виробів є техніка «Пап'є-маше». Вироби з пап'є-маше можуть бути деталями декору, так і технікою декорування виробів. Пап'є-маше – стародавнє мистецтво. В області декоративного оформлення пап'є-маше цінується за простоту та доступність технологічного процесу, в дизайні інтер'єрів – як екологічно чистий дешевий матеріал, вироби з якого відрізняються міцністю та легкістю, можуть мати безліч декоративних форм, різних розмірів, а за необхідності легко реставруються.

Фахівцям відомо, що сучасні тенденції в дизайні інтер’єрів приміщень відображають події, які відбуваються навколо нас. Саме  культурно-естетичні,  морально-духовні  цінності,  темп і спосіб життя людини впливають на те, яким би вона хотіла бачити своє приміщення, де твори образотворчого мистецтва повинні знайти своє місце розташування, не порушуючи при цьому концепцію загальної гармонії простору, а людина повин-на відчувати себе комфортно 1. 

Зокрема, М. Демессіе (2017) у своєму дослідженні щодо основних функцій дизайну зазначає, що «дизайн як окремий вид діяльності сформувався завдяки інтеграції та взаємовпливу на його еволюцію багатьох історично обумовлених факторів, що відносяться як до науково-технічної, соціально-економічної, так і до соціально-культурної сторін прогресу» 2. 

Сюжетна лінія та матеріал, з якого виготовлений предмет інтер’єру, також можуть стати визначальними. Це більше стосується предметів оздоблення, скульптур (зі скла, дерева, пап’є-маше тощо), оскільки від матеріалу залежить, наскільки даний предмет інтер’єру чи скульптура пасує до того чи іншого стилю. Стильними є використання в сучасному дизайні, в тому числі і  інтер’єрі екологічних та практичних варіантів наприклад (світильник, торшер, абажур) зроблених з пап’є-маше. 

Як приклад даних виробів заслуговують на увагу паперові світильники французьких дизайнерів Sophie Mouton-Perrat et Frédéric Guibrunet (Софи Мутон-Перрат и Фредерик Гибруне), що створюють з пап'є - маше цікаві світильники 3 (Рис.1).  





Рис.1


Також, як приклад, стільці, вази та світильники з бамбукового паперу, що  створено дизайнерським тріо міжнародних талантів студії PINWU  (китайського дизайнера Чжан Лея, німецького дизайнера меблів Крістофа Джона та сербського дизайнера меблів і простору Йовани Богданович) представляє та заново відкриває старовинні техніки, майстерність і місцеві матеріали, щоб надати форми сучасній колекції меблів (Рис. 2) [4]. 







Рис.2    


Сучасні дизайнери та митці у своїх роботах намагаються звернути увагу суспільства на глобальні екологічні проблеми людства, аби люди були більш свідомими та розумними у своїх вчинках. Встановлено що у своїх творах, задля підкреслення драматизму екологічного питання, дизайнери промислових виробів застосовують екологічні матеріали, вторинну сировину, папір. Саме це і стало поштовхом для нової тенденції у дизайні виробів, які використовуються в інтер’єрі, в оздоблені приміщень застосовувати технологію пап’є-маше.


Література:


1. Ясенєв, О.,  Дубовий, О. Сучасні тенденції використання творів образотворчого мистецтва в інтер’єрі приміщень. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну. 4(2). 2021. С. 226–235 URL: https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.2.2021.246842


2. Демессіе, М. К.  Сучасні тенденції та перспективні напрямки у формуванні дизайну інтер’єрів. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв № 2. 2017. С. 138–142


3. Sophie Mouton-Perrat et Frédéric Guibrunet. URL: https://www.papieraetres.com 


4. Pinwu design team re-interprets ancient chinese crafts from Yuhang, near Hangzhou. Archipanic № 13. 2016. URL: https://www.archipanic.com/pinwu 





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота