УПРАВЛІННЯ КОМУНІКАЦІЙНИМ ПРОЦЕСОМ НА ПІДПРИЄМСТВІ: ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД ТА ЦИФРОВІ РІШЕННЯ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

УПРАВЛІННЯ КОМУНІКАЦІЙНИМ ПРОЦЕСОМ НА ПІДПРИЄМСТВІ: ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД ТА ЦИФРОВІ РІШЕННЯ

27.04.2023 00:11

[1. Economic sciences]

Author: Івахненко Ірина Сергіївна, доктор економічних наук, професор, Київський національний університет будівництва і архітектури; Павлова Валерія Андріївна, студентка, Київський національний університет будівництва і архітектури; Тритинник Катерина Володимирівна, студентка, Київський національний університет будівництва і архітектури


Сучасна  економіка,  суспільство  не  можуть існувати  без  розвиненої  інформаційної  системи. Інформація та комунікації в наш час виступають основним аспектом соціальних взаємодій, загальною характеристикою будь-якої діяльності, в тому числі і управлінської, для забезпечення ефективної діяльності необхідно постійно розвиватися та вдосконалюватися, оскільки, іноді, внаслідок недосконалої системи комунікацій суттєво знижується ефективність управління і загалом господарська діяльність організації.

Налагоджена система комунікації покращує результати роботи, проте потребують часових затрат. Менеджери мусять витрачати близько 80% робочого часу для спілкування з іншими, проводити зустрічі, телефонні розмови, спілкування в інтернеті. Технологічний розвиток і зміни в світі прискорюють передачу та обробку інформації.  Спершу, інтернет-зв’язок використовувався для маркетингового просування продукції як рекламний майданчик. Електронна пошта забезпечувала швидкий обмін інформацією, що прискорювало багато робочих процесів. 

Для теоретичного обґрунтування комунікації необхідно розглянути підходи, за допомогою яких можна визначити їх сутність. Цих підходів є п’ять (Рис. 1.)





Рис. 1. «Підходи до визначення сутності комунікацій»

Комунікаційний процес на підприємстві – це система обміну інформацією між двома або більше особами, що має на меті забезпечення передачі та розуміння тієї інформації, що є предметом обміну.

Роль комунікацій очевидна як для малих фірм, так і для потужних компаній. Від ефективності комунікаційних процесів залежить не лишеробота підприємства, як господарюючого суб’єкта на ринку, але йлюдей, працівників даного підприємства.[4]

Комунікація є процесом взаємодії, під час якого відбувається передача чи обмін інформацією. При цьому комунікація вважається успішною, якщо вона пройшла повний цикл. Відправник передає інформацію адресату, останній має однозначно зрозуміти її зміст. Успішний комунікаційний процес залежить також від послідовної побудови інформаційного повідомлення відправником (Рис. 2.) 





Рис. 2. «Побудова інформаційного повідомлення»

Управління комунікаційним процесом організації потребує від керівника навичок та здатності не лише фективно налаштовувати процеси, а й прийматив них активну участь. Форма, яку приймають комунікації, здатна впливати на погляди працівників, їх ступінь розуміння та мотивацію. Варто успідомлювати, що якщо передана інформація буде неправдивою чи недостовірною, це може спричинити конфлікти та непорозуміння всередині організації, що так чи інакше вплине як на поведінку персоналу, так і на ефективність їх роботи.

Для успішної управлінської діяльності потрібно вдосконалювати комунікаційний процес на підприємстві та менеджерам підприємства, розробникам комунікаційних сис¬тем важливо мати інструментарій, за допомогою якого можна на ранніх стадіях побудови систем комунікаційного менеджменту визначати їх граничні характеристики з метою уникнення зайвих витрат ресурсів при незадовільному прогнозному результаті. З огляду на це запропоновано використовувати модифікований метод визначення граничної вартості (ціни) системи комунікацій підприємства на етапі технічного завдання.[3]

Враховуючи неможливість ефективного функціонування комунікаційної системи без належного управління нею керівникам та менеджерам підприємства з метою формування якісних комунікаційних систем потрібно вдосконалювати механізм управління такими системами на засадах визначення цілей і формування департаменту управління системою комунікацій. Для удосконалення комунікаційного процесу на підприємстві слід чітко визначати потребу в інформації кожного структурного підрозділу й кожного робочого місця, регулювати інформаційні потоки відповідно до вирішуваних завдань, повинна відбуватися взаємодія керівників і підлеглих; організація ефективної системи зворотного зв’язку; впровадження системи збирання пропозицій; інформаційні повідомлення адміністрації підприємства; використання сучасних інформаційних технологій. Керівники вищого рівня повинні постійно надавати управлінській діяльності більш організованого характеру: удосконалювати планування масових організаційних заходів, зборів, нарад, зустрічей з підлеглими, керівниками інших підприємств.[1]

На допомогу підприємствам у такі складні часи прийшли новітні технології. Усі наради, збори, конференції, презентації зараз проводять в онлайн-режимі, вся документація переведена в електронний формат, а комунікації здійснюють через інтернет або ж телефоном. Навіть стратегічно важливі підприємства державного значення надали доступ до внутрішніх каналів для домашніх комп’ютерів деяких своїх співробітників із метою забезпечення можливості їх віддаленої роботи.

Для відеоконференцій найчастіше використовують такі сервіси, як Google Hangouts, Zoom Meeting, Skype. Компанія Facebook презентувала новий сервіс Messenger Rooms - інтегровану у соцмережу послугу групових дзвінків, завдяки якій одночасно можуть підтримувати зв’язок до 50 людей без обмежень у часі. Однак такі комунікації несуть певні ризики, адже дослідження вчених свідчать, що відеконференції втомлюють людей більше, ніж спілкування вживу. Під час відеоконференції людина витрачає більше зусиль на те, щоб прочитати невербальні сигнали, емоції, тон і висоту голосу співрозмовника, а також мову тіла. 

Ще одним джерелом стресу може бути тиша. Незважаючи на те, що паузи є природною частиною розмови, під час відеоконференції мовчання може сприйматися як технічні проблеми, що змушує нервувати. Дослідження, яке було проведено в Німеччині, показало, що навіть невеликі затримки у відеоконференціях і телефонних дзвінках негативно впливають на сприйняття співрозмовника. Пауза довжиною 1,2 секунди призводить до того, що співрозмовник сприймається як менш доброзичливий або зосереджений. Сучасні умови життєдіяльності підприємств викликали кардинальні зміни принципів ведення бізнесу. Зміни у роботі організацій значно вплинули на систему менеджменту та зумовили впровадження управлінських інновацій. Саме це дозволило підприємствам оперативно адаптуватися до змін зовнішнього середовища [2].

Література:

1. Харчук С.А. Комунікаційний процес в менеджменті та методи його вдосконалення на підприємстві [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/8_NMIW_2014/Economics/6_162831.doc.htm 

2. Водько Вероніка, Матвійчук Наталія. пвплив карантину на організаційні комунікації - [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://95.217.214.133/bitstream/123456789/17784/1/vodko_matv.pdf

3. Mühsig L. 7 Top Internal Communication Trends You Need To Think About In 2021. URL: https://staffbase.com/blog/internal-communication-trends/

4. Вплив пандемії на соціально-економічні процеси в Україні та світі. [Електронний ресурс]. – 2022. – Режим доступу до ресурсу: http://chtei-knteu.cv.ua/ua/content/download/konf_14_04_2022.pdf.





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота