ЕТИКА ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ЕТИКА ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ

18.07.2023 13:30

[13. Sociological sciences]

Author: Алексєєнко-Лемовська Людмила Владиславівна, кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри туризму та соціально-гуманітарних дисциплін, Міжнародний європейський університет


В умовах швидкого росту туристичної індустрії й збільшення числа подорожуючих, моральні та етичні аспекти туристичного бізнесу набувають все більшого значення. Етика туристичного бізнесу визначається як система цінностей, принципів і норм, що регулюють поведінку відповідальних туристичних підприємств і працівників цієї галузі.

Сучасні дослідження розкривають ефективну професійну поведінку в сфері туристичного бізнесу, що формується на основі володіння фахівцем галузі туризму високого рівня соціально-етичних компетенцій. Зазначається, що морально-етичні засади професійної діяльності регулюють, зокрема, аналіз і вирішення соціальних морально-етичних ситуацій та проблем як особистісної, так і колективної діяльності, а також поширення морально-етичних ідеалів і цінностей [3]. Етика бізнесу визначає застосування етичних принципів у ділових ситуаціях, аналізує моральні відносини в бізнесі в контексті загальної етичної теорії, психології, соціології, економіки, стратегічного планування, фінансів, обліку, маркетингу та представляє собою інструмент аналізу і вирішення проблем, які виникають перед людиною, що займається бізнесом [4].

У сучасному світі також зростає усвідомлення негативного впливу гостинності та туризму на навколишнє середовище й визначається потреба у фахівцях галузі, які принаймні мінімізують цей негативний вплив. Ділова етика забезпечує потенційну аналітичну основу, за допомогою якої можна оцінити практику соціального управління в цілому та сталість зокрема [2].

Ключовими положеннями морально-етичних засад професійної діяльності фахівців-туризмознавців визначаються: професійна моральна свідомість, особистісна моральна самосвідомість, моральна норма, що виконує функцію інтеграції елементів навколо спільних соціальних цінностей, моральні принципи, моральна діяльність, морально-професійні відносини, які становлять своєрідну форму професійних зв’язків і взаємодії фахівців-туризмознавців, їх спілкування, співробітництва, солідарності, характеризують взаємодію у професійному середовищі на засадах законності, свободи, справедливості, гуманізму, чесності тощо [1].

Науковці наголошують, що у сучасному бізнес-світі, крім широких знань у своїй сфері діяльності, кожному фахівцю важливо також мати навички соціальної взаємодії та співпраці з іншими людьми, а також виявляти відмінні манери. Діловий етикет перетворює соціальні норми на бізнес. А хороший та правильний діловий етикет додає впевненості, дає можливість працювати з людьми й виконувати роботу якісно та професійно [5].

Одним з головних етичних принципів туристичного бізнесу є збереження природи та культурної спадщини. Туристичні підприємства повинні відповідати принципам сталого розвитку, забезпечуючи збереження екосистем та культурних цінностей туристичних місць. Це означає ефективне використання ресурсів, мінімізацію відходів та зменшення негативного впливу на навколишнє середовище.

Інший важливий аспект етики туристичного бізнесу – це повага до прав та інтересів місцевого населення. Туристичні підприємства мають працювати в партнерстві з місцевими спільнотами, враховуючи їх потреби та допомагаючи у збереженні культурної ідентичності. Вони повинні стимулювати розвиток місцевих громад, сприяти підтримці місцевих підприємств і забезпечувати справедливий розподіл економічного прибутку.

Також важливо враховувати етичні аспекти взаємодії з туристами. Компанії зобов’язуються забезпечувати якісні туристичні послуги, дотримуватися прозорості в ціноутворенні, використовувати правдиву рекламу та уникати обману. Туристичні працівники мають бути доброзичливими та допомагати туристам, розуміти й поважати різноманітність культур і звичаїв.

Отже, у сучасному світі етичні питання в туристичному бізнесі стають все більш актуальними. Інформовані туристи дедалі більше цікавляться етичними практиками та сталим розвитком. Тому туристичні підприємства повинні приділяти увагу розробці етичних стандартів, впровадженню екологічно відповідальних практик та підвищенню свідомості працівників і туристів щодо етичних проблем. Проведений аналіз сучасного етапу розвитку галузі туризму дає змогу стверджувати, що проблема етики туристичного бізнесу є не просто одним з аспектів управління туристичними підприємствами, а визначається як центральний елемент їх діяльності. Тільки забезпечуючи етичність і сталість, фахівці сфери бізнесу в туризмі зможуть зробити туризм справді корисним для суспільства та зберегти його потенціал для майбутніх поколінь.

Література:

1. Колот А.М. Гідна праця: імперативи, українські реалії, механізми забезпечення: монографія / А.М. Колот, В.М. Данюк, О.О. Герасименко та ін. – К.: КНЕУ, 2017 – 500 с.

2. Lashley C.  Business ethics and sustainability Research in Hospitality Management. № 6 (1). 2016, рр. 1–7. URL:https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.

3. Плецан X. В. Корпоративна культура фахівців сфери туризму: стан, проблеми та перспективи розвитку. Ефективна економіка. 2018. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/5_2018/76.pdf.

4. Сушик І.В. Етика бізнесу: навч. посіб./ І.В. Сушик, О.Г. Сушик,. Я.М. Мартинюк, В.В. Вісин – Луцьк: РВВ Луцький НТУ, 2019. – 268 c. 

5. Чирва Г.М., Ткачук С.П., Корнієнко Т.О., Підлісний Є.В. Роль керівника в розвитку етичної культури та дотриманні етичних норм. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. Серія юридична. Випуск 37/2023. С. 155–160. https://doi.org/10.5281/zenodo.8010142. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота