ЗАХИСТ ПРИРОДНИХ ЕКОЛОГІЧНИХ ПРАВ ГРОМАДЯН - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ЗАХИСТ ПРИРОДНИХ ЕКОЛОГІЧНИХ ПРАВ ГРОМАДЯН

29.01.2024 09:41

[2. Legal sciences]

Author: Мамотенко Вікторія Сергіївна, студентка Дніпровського національного інституту імені Олеся Гончара


У Європейській конвенції з прав людини екологічні права громадян безпосередньо не виділені як окремий різновид прав [1]. Велике значення має принцип широкого тлумачення прав і свобод на користь людини, що закріплений у статті 53 Конвенції [1]. Він запобігає звуженому розумінню будь-якої норми Конвенції порівняно з національним законодавством. Виходячи з цього, стаття 2 Конвенції [1] фактично зобов’язує держави створювати правові механізми охорони екологічних прав громадян та їхнього життя від шкідливого антропогенного впливу.

З вступом до Ради Європи Україна визнала право звернення громадян до європейських інституцій захисту прав людини [2]. Відповідно до Протоколу No11 Конвенції [1], екологічна безпека розглядається як частина національної безпеки. 

Положення статті 6 Конвенції [1] щодо права на справедливий суд поширюються і на екологічні спори, оскільки їx результат може вплинути на права окремої людини. Європейський суд з прав людини вважає ці норми елементом загального поняття справедливого судочинства [3].

Україна на законодавчому рівні раніше за міжнародне право визнала й закріпила екологічні права громадян [2]. Конституція проголосила людину, її життя, здоров'я та безпеку найвищою соціальною цінністю [2] з урахуванням змін від 02.06.2016. Деякі екологічні права належать до природних і не можуть бути відчужені [3].

Аналіз екологічного законодавства дозволяє виокремити два основні засоби захисту екологічних прав -- самозахист і державний захист [1]. Проте механізми захисту деяких прав (на безпечне довкілля, екологічну інформацію) недостатньо чітко визначені [3]. Тому вбачається за необхідне ухвалити єдиний закон про захист екологічних прав громадян [2].

На підставі проведеного аналізу , можна дійти висновку, що потрібен єдиний базовий нормативний акт, в якому слід викласти механізм і засоби захисту екологічних прав громадян (в тому числі природних) та інших суб'єктів екологічного права [1, 3]. Проте наразі не вважається можливим, оскільки засоби захисту екологічних прав узагальнено мають бути закріплені в статті 11 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" з урахуванням змін, внесених Законом України від 04.10.2016 No 1641-VIII [1].

Список літератури:

1. Закон України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991 No 1264-XII зі змінами, внесеними Законом України від 04.10.2016 No 1641-VIII.

2. Конституція України від 28.06.1996 No 254к/96-ВР із змінами від 02.06.2016.

3. Європейська конвенція про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота