ВПРОВАДЖЕННЯ ЯПОНСЬКОЇ СИСТЕМИ ЯКОСТІ KAIZEN У ДІЯЛЬНІСТЬ ПРАТ «ІСУЗУ-АТАМАН УКРАЇНА» - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

ВПРОВАДЖЕННЯ ЯПОНСЬКОЇ СИСТЕМИ ЯКОСТІ KAIZEN У ДІЯЛЬНІСТЬ ПРАТ «ІСУЗУ-АТАМАН УКРАЇНА»

17.04.2024 15:18

[1. Economic sciences]

Author: Коваленко Вікторія Вікторівна, студентка, Державного торговельно-економічний університету, м. Київ, Україна


ORCID: 0009-0009-6866-6670 Коваленко В.В.

Приватне акціонерне товариство "Ісузу-Атаман Україна" виробляє вантажні автомобілі ТМ «ISUZU» та широкий модельний ряд автобусів ТМ «ATAMAN», а також є офіційним дистриб'ютором заводу-виробника АТ «Черкаський Автобус». Група компаній "Ісузу-Атаман Україна" представляє бізнес японської корпорації ISUZU в Україні з моменту свого заснування у 1999 році. У той же рік був створений перший автобус на основі ISUZU NQR71, який отримав назву А091 "БОГДАН", а пізніше, після виходу з корпорації "Богдан", перейшов під назву А091 ATAMAN. Також разом із базою японської компанії Isuzu для виробництва автобусів та вантажівок, компанія впровадила систему якості, використовувану японськими компаніями, — Kaizen. Заснована на принципі постійного покращення, вона дозволяє досягати високої ефективності та якості в усіх сферах бізнесу — від виробництва до взаємодії з клієнтами. Ця система є ключовим елементом маркетингових стратегій, спонукаючи підприємства до постійного вдосконалення, оптимізації виробництва та збільшення конкурентоспроможності на ринку. У таблиці 1 зображено основні принципи системи якості Kaizen.

Таблиця 1

Основні принципи Kaizen




Джерело: побудовано автором на основі даних [1,3,4]

Отже з таблиці ми можемо побачити, що концепція Kaizen націлена на постійне покращення та оптимізацію процесів у всіх аспектах діяльності організації через активну участь усіх співробітників, орієнтацію на потреби клієнтів, використання стандартів та системних підходів, ефективне використання ресурсів та мінімізацію витрат.

На основі цієї системи якості підприємство виділяє основні принципи бізнесу, а саме повага до кожного клієнта шляхом надання послуг у вигляді продажу обладнання та кваліфікованої підтримки протягом усього періоду роботи (рисунок 1).




Рисунок 1. Основні принципи «ІСУЗУ-АТАМАН УКРАЇНА»

Джерело: побудовано автором на основі даних [2]

Отже, компанія увагу визначає основними принципами для своєї діяльності – це забезпечення якості своїх продуктів, а також забезпечення безпеки та комфорту для споживачів. Врахування сучасних параметрів безпеки та комфорту в конструкції транспортних засобів є пріоритетним завданням при їх проектуванні. Також «ІСУЗУ-АТАМАН УКРАЇНА» прагне до інновацій та постійного вдосконалення у виробництві. 

Впровадження системи Kaizen є прикладом інноваційного підходу, що підвищив якість та ефективність виробництва. Компанія прагне до побудови довіри споживачів та світового визнання. Це відображається в укладенні ліцензійних угод та використанні торгового знаку ISUZU на продукції, а також участь у публічних закупівлях, а також відзначає свій прогрес та спрямовується на майбутнє, ґрунтуючись на накопиченому досвіді минулих років. Проект розширення асортименту техніки є стратегічним кроком, що дозволяє їй рухатися в напрямку розширення виробництва та імпорту сучасних транспортних засобів.

Запровадження системи Kaizen в Isuzu Атаман Україна значно покращило конкурентоспроможність продукції. Принцип участі всіх співробітників призвів до підвищення загальної продуктивності та ефективності виробничих процесів, що дозволило збільшити обсяги виробництва без збільшення кількості працівників. Це призвело до зменшення витрат і збільшення маржинальності продукції. 

Крім того, континуальні зміни допомогли зменшити кількість рекламацій та уникнути багатьох дефектів у продукції, що покращило задоволеність та довіру клієнтів. Як результат, збільшилася кількість повторних замовлень і підвищилася лояльність клієнтів. У таблиці зображено головні фінансові показники ПРАТ "ІСУЗУ-АТАМАН УКРАЇНА" в період 2019-2023 рр.

Таблиця 2

Фінансові показники ПРАТ "ІСУЗУ-АТАМАН УКРАЇНА" в період 2019-2023 рр.




Джерело: побудовано автором на основі даних [2]

Таблиця показує ключові фінансові показники за 2019-2023 роки та їх зміни порівняно з 2019 роком. Власний капітал підприємства значно зросла на 199,9% в 2023 році, що свідчить про ефективне управління та розвиток бізнесу. Чистий дохід від реалізації продукції та собівартість реалізованої продукції показують складнощі в період з 2019 по 2022 рік, обумовлені світовими кризами та внутрішніми проблемами в Україні, такими як пандемія Covid-19 та вторгнення. Проте в 2023 році спостерігається позитивна тенденція зростання чистого доходу. Державні тендери спадали до 2021 року, але після цього значно зросли, що свідчить про вагоме значення підприємства на ринку та його здатність адаптуватися до кризових умов. Таким чином, таблиця вказує на здатність підприємства продовжувати конкурентну діяльність в умовах складнощів, а також на його потенціал для розширення на зовнішні ринки.

Компанія "ІСУЗУ-АТАМАН УКРАЇНА" має високі стандарти якості та безпеки для своїх клієнтів, зосереджується на інноваціях та ефективному виробництві, забезпечує довіру споживачів та світове визнання. За останні роки компанія змогла завоювати лідерство на ринку автобусів в Україні завдяки високій якості продукції та інноваційному підходу. Кругові діаграми на рисунку 2 показують частки різних марок на ринку автобусів у 2021-2022 роках.




Рисунок 2. Частки різних марок на ринку автобусів за 2021-2022 рр. в Україні

Джерело: побудовано автором на основі даних [2]

З кругових діаграм видно, що в 2021 році марка АТАМАН лідирувала на ринку автобусів з продажу 301 одиниці, проте ця кількість зменшилася до 220 у 2022 році через вторгнення Росії в Україну, що суттєво вплинуло на весь ринок. Марка ЕТАЛОН, що є основним конкурентом, також зазнала зниження з 283 одиниць у 2021 році до 113 у 2022 році. Незважаючи на війну, "ІСУЗУ-АТАМАН УКРАЇНА" залишається прибутковою компанією і тримає свої позиції на ринку України, а також експортує свою продукцію до 12 країн світу.

Як висновок впровадження система якості Kaizen у діяльність приватного акціонерного товариства "Ісузу-Атаман Україна"  мало вагоме значення для покрашення роботи компанії, оскільки спрямована на постійне удосконалення і виправлення невідповідносте у процесах та продукції. Система якості принесла нову систему цінностей в компанію, що підвищив якість та ефективність виробництва, конкурентоспроможності на ринку, а також збільшення фінансових результатів, стійкість до кризових ситуацій та довіра держави до підприємства. Після впровадження системи Kaizen компанія стала займати лідируючі позиції на ринку автобусів України, випередивши не тільки Українських виробників, але і зарубіжних гравців ринку. 

Список літератури:

1. Imai M. Kaizen The Key to Japan's Competitive Success. New York : McGraw-Hill Education, 1986.

2. Isuzu Атаман Україна. URL: https://isuzu.com.ua/about (дата звернення: 10.04.2024).

3. Kaizen Institute Consulting Group. URL: https://kaizen.com  (дата звернення: 09.04.2024).

4. Kumar, R. (2021). Kaizen a Tool for Continuous Quality Improvement in Indian Manufacturing Kaizen a Tool for Continuous Quality Improvement in Indian Manufacturing Organization. https://doi.org/10.33889/IJMEMS.2019.4.2-037 (дата звернення: 08.04.2024).

5. Громцева О.В., Стрюков В.В. Перспективи застосування методики «Кайдзен» під час змін у медичній галузі України. Економіка, управління та адміністрування. 2020. 1(91). С. 66–74.

6. Лазоренко Т.В., Тимощук С.П. Kaizen: японська стратегія для успішного розвитку українського підприємництва. Молодий вчений. 2018 12 (64) С. 283-287

7. Приватне акціонерне товариство "Ісузу-Атаман Україна". You control. URL: https://youcontrol.com.ua/contractor/?id=8325667&tb=external-economies#express-universal-file (дата звернення: 22.02.2024).

__________________________

Науковий керівник: Мельник Тетяна Миколаївна, доктор економічних наук, професор, Державний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота