БЕНЧМАРКІНГ - ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ЕФЕКТИВНОЮ ЛОГІСТИКОЮ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

БЕНЧМАРКІНГ - ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ЕФЕКТИВНОЮ ЛОГІСТИКОЮ

10.06.2024 15:58

[1. Economic sciences]

Author: Єсипенко Василь Вікторович, студент ФММ, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", м. Київ, Україна


В сучасних умовах високої конкуренції ефективне управління логістикою є критичним для успіху будь-якого бізнесу. Одним із потужних інструментів, що допомагає досягти високих результатів є бенчмаркінг. 

Бенчмаркінг - це процес систематичного порівняння власних бізнес-процесів та показників з найкращими практиками у галузі. Він дозволяє виявляти слабкі місця, причини, які не дають бізнесу зростати, указує на сильні сторони, знаходити шляхи для усунення перешкод та допомагає впроваджувати необхідні адаптовані поліпшення у власну діяльність для підвищення ефективності та продуктивності всієї компанії, сприяє виходу на новий рівень конкурентоспроможності.

Бенчмаркінг це “не разова акція”, це не повне копіювання методик конкурентів, це постійний процес, в якому важливі не тільки результати, але і шляхи їх досягнення. 

До головних принципів якісного бенчмаркінгу належать:

- Достовірність фактичних показників;

- Взаємність співпраці з колегами і партнерами;

- Вимірюваний характер кожного з показників;

- Схожість (аналогія) порівнювальних процесів.

Як любий процес, бенчмаркінг має свій алгоритм, свої чіткі етапи:

• Планування — визначення мети і кінцевих цілей компанії, об'єктів бенчмаркінгу, ключових показників для порівняння.

• Збір інформації про власні процеси та показники, а також дані про процеси та показники обраних компаній для порівняння.

• Аналіз - порівняння зібраних даних, виявлення розривів та визначення причин відставання або переваг.

• Адаптація - розробка та впровадження заходів для поліпшення власних процесів на основі виявлених кращих практик.

• Моніторинг і контроль впроваджених змін, оцінка їх ефективності, постійна корекція, налаштування, модернізація.

Існує кілька видів бенчмаркінгу, які можуть бути застосовані у сфері логістики. Наприклад:

• Внутрішній - порівняння логістичних процесів або показників між різними підрозділами / відділками / філіями однієї компанії.

• Конкурентний - аналіз практик, системи, технологій, досвіду прямих конкурентів.

• Функціональний - порівняння з компаніями, що працюють в інших галузях, мають іншу логістичну направленість, але мають схожі логістичні процеси.

• Загальний - у цьому випадку досліджуються всі новаторські рішення та підходи, що використовуються у різних компаніях - лідерах ринку незалежно від галузі, світових компаніях з чудовою репутацією тощо.

Що може порівнюватися у логістики за допомогою бенчмаркінгу? Все. Починаючи з вартості послуг, економічних показників, стратегії, швидкості доставки і задоволеності клієнтів до впроваджених ІТ-технологій, автоматизованих систем управління, ІоТ, шляхів досягнення сталості тощо.

Логістика є ключової частиною економіки. Без ефективної логістики жодна економічна система не може функціонувати належним чином. Логістика забезпечує своєчасне транспортування товарів, ефективне управління запасами, загальну продуктивність бізнесів у різних секторах. Від якості, швидкості, мінімізації витрат логістичних ланцюгів залежить загальна ефективність економіки.

Для забезпечення високої якості логістичних процесів і сприяння економічному розвитку необхідно активно використовувати інструмент бенчмаркінгу. Бенчмаркінг сприяє не лише підвищенню ефективності, діджиталізації, економічному зростанню окремих логістичних компаній, але й  розвитку економіки країни в цілому.

Література:

1. Крикавський Є. В., Чухрай Н. І., Чорнописька Н. В. Логістика: компендіум і практикум: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ: Кондор, 2022. 338 с.

2. Буркинський Б. В., Нікішина О. В. Принципи формування ефективних логістичних ланцюгів товарних ринків: монографія. Одеса: ІПРЕЕД НАНУ, 2019. 80 с.

3. Федорченко А. В., Ларіна Я. С., Ремезь Ю. Б. Бенчмаркінг: навчальний посібник. Одеса: Олді-Плюс, 2023. 472 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота