РОЗВИТОК СТРЕСОСТІЙКОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ КОЛЕДЖУ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ - Scientific conference

Congratulation from Internet Conference!

Hello

Рік заснування видання - 2014

РОЗВИТОК СТРЕСОСТІЙКОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ КОЛЕДЖУ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

16.07.2024 16:58

[15. Psychological sciences]

Author: Ляшенко Ольга Володимирівна, здобувачка вищої освіти спеціальності «053 Психологія», Національний університет біоресурсів та природокористування, м. Київ


Наразі наше суспільство переживає бурхливі події, які негативно впливають на психічне здоров’я особистості.  Найбільшим ворогом нашого ментального  здоров’я  є стрес.

У словниках і енциклопедіях часто наводять визначення, сформульовані Г. Сельє у книжці «Стрес життя»: «Стрес є неспецифічна  відповідь організму на будь-яке пред’явлення йому вимоги». 

Під стресом Г. Сельє розумів систему реакцій організму у відповідь на будь-яку вимогу до нього, яка спрямована на створення адаптації чи пристосування організму до труднощів. [2]

Стрес — це реакція нашого мозку та тіла на вимоги. Будь-який тип подій, позитивних чи негативних, може спричинити стрес, і стрес певною мірою є частиною життя кожного. Стрес зазвичай вважають шкідливим, але насправді не всі стреси є шкідливими. Стрес впливає набагато більше, ніж просто на те, як ми почуваємось. Це може вплинути і на наше фізичне здоров’я. Одним із прикладів цього є мігрень або «головний біль від стресу». Стрес також може вплинути на наш апетит, сон, підвищення артеріального тиску та багато іншого. Тривалий або хронічний стрес може вплинути на нашу серцево-судинну, імунну, травну та шлунково-кишкову системи. На щастя, існує безліч різних способів впоратися зі стресом. Деякі з них можуть працювати для нас краще, ніж інші, але всі вони можуть допомогти нам подолати стрес здоровим способом. [3]

Дослідники розглядають стресостійкість як індивідуальну здатність організму зберігати нормальну працездатність, як необхідний ступінь адаптації до впливу екстремальних факторів середовища і професійної діяльності, як здатність до соціальної адаптації, забезпечення успішної самореалізації, досягнення життєвих цілей, збереження працездатності і здоров’я. 

Розвиток стресостійкості особистості – це передусім пошук ресурсів, що допомагають їй у подоланні негативних наслідків стресових ситуацій. Високий рівень стресостійкості, здатність людини активно протидіяти стресам сприяє позитивному психічному стану, визнанню в соціумі, здобутках у професійній і поведінковій сферах. [1]

Вивченням проблеми психологічної стійкості здобувачів освіти  займалися  науковці, а саме: Лисюк С. Г., Сивогракова З.А., Жигайло Н.І., Бодров В. А., Крайнюк  В.М., Щербатих Ю.В. тощо.

Воєнний стан є надзвичайно стресовим періодом для здобувачів освіти коледжу, оскільки молодь найбільш сприятлива  до стресу через ряд факторів: брак досвіду подолання  подібних ситуацій,  непередбачуваність, відсутність соціальних зв’язків, втрата можливостей для освіти, працевлаштування й особистісного зростання  та ін.  

Розуміння цих особливостей є важливим для розробки ефективних втручань, спрямованих на підтримку стресостійкості молодого покоління.

На сьогодні, незважаючи на воєнні дії, необхідним у вищих навчальних закладах є розв'язання нових і нестандартних завдань, що вимагають особливих особистісних ресурсів студентів, зумовлених значущістю вироблення в процесі навчання  продуктивних  стратегій  забезпечення  психологічної  безпеки,  що  є основою  професійної  та  особистої  самореалізації  та  сприяють  підвищенню якості підготовки спеціалістів  [4].

Отже, створення оптимальної моделі розвитку стресостійкості здобувачів освіти коледжу в  умовах воєнного стану передбачає вирішення пріоритетних завдань розвитку стресостійкості, серед яких: розвиток навичок релаксації,  розвиток навичок отримання соціальної підтримки,  підвищення самооцінки, формування мотивації до успіху.

Формування стресостійкості ще в період навчання допоможе молоді швидко адаптуватись на робочих місцях та якісно виконувати професійні обов’язки.

Література:

1. Бардин Н. М., Жидецький Ю. Ц., Кіржецький Ю. І. та ін. Стресостійкість : навчальний посібник / за ред. Я. М. Когута. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2021. 204 с.

2. Наугольник Л. Б. Психологія стресу: підручник / Л. Б. Наугольник. – Львів:Львівський державний університет внутрішніх справ, 2015. – 324 с.

3. Психологія стресу та стресових розладів : навч. посіб. / П86 Уклад. О. Ю. Овчаренко. — К. : Університет «Украї- на», 2023. — 266 с.

4. Твердохлєбова Н.Є., Євтушенко Н.С. Формування психологічної безпеки студентів у сучасних умовах навчання. Актуальні питання у сучасній науці. № 1. 2022. С. 428.

______________________

Науковий керівник: Полунін Олексій Васильович, доктор психологічних наук, професор кафедри психології Національного університету біоресурсів та природокористування

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Сonferences

Conference 2024

Conference 2023

Conference 2022

Conference 2021

Conference 2020

Conference 2019

Conference 2018

Conference 2017

Conference 2016

Conference 2015

Conference 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота