ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПРОДУКЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПРОДУКЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ

25.05.2016 10:49

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Моршна Олег Миколайович, Навчально-науковий інститут економіки і управління, студент Національного університету харчових технологій


В умовах ринкових відносин кожне підприємство повинно орієнтуватися на досягнення максимальних результатів своєї діяльності, а наявність на ринку конкуренції значно знижує можливості підприємства в досягненні поставленої мети. В такому випадку підприємство повинно створювати та підтримувати суттєві переваги перед конкурентами, основні з яких спрямовані на виробництво продукції високої якості, здатної як найкраще задовольняти потреби споживачів. Це обумовлює необхідність відводити на підприємствах велику увагу цим питанням, орієнтуючись на світовий досвід створення сучасних систем управління якістю продукції. 

В зв’язку з цим, велика увага приділяється вирішенню проблем по якості, що дає змогу примножувати якісні характеристики та властивості продукції.

Для успішного розвитку конкурентоспроможності продукції як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках суттєвого значення набуває проблема удосконалення шляхів управління якістю продукції. Загалом склалася така ситуація, що для вирішення цієї проблеми необхідно приділити особливу увагу процесам виробництва, які впливають на якість продукції та в свою чергу, дають поштовх для формування шляхів її підвищення та ефективних напрямків процесу управління нею. Але недостатність практичного досвіду і теоретичної бази в галузі впровадження й удосконалення систем менеджменту якості в значній мірі, обмежують дані процеси на підприємствах України. Тому це обумовлює необхідність теоретичного узагальнення й практичного забезпечення процесів, пов'язаних із удосконаленням шляхів підвищення якості продукції. 

Питання, пов'язані з цією темою, знайшли відображення в роботах вітчизняних і закордонних науковців: Бадалова Л.М., Байєра Г., Глудкіна О.П, Глічева А.У, Деміденко Д.С, Демінга Е., Джурана Д., Ісікави К., Труш Ю.Л. та ін. Однак ще багато теоретичних і практичних інтересів залишаються недослідженими. 

Для того щоб чітко та правильно сформувати заходи щодо покращення управління якістю продукції, необхідно мати стійку базу для планування. Такою організаційно-технічною основою в харчовій промисловості та вихідними даними для встановлення завдань для покращення якості продукції є [1, c.167]:

а) результати аналізу якості продукції, в процесі якого встановлюються фактичний рівень якості, ступінь відповідності якісних характеристик виробів вимогам народного господарства, населення країни і умовам експорту;

б) досягнення науки і техніки;

в) результати оцінки рівня якості продукції;

г) основні показники якості, що відповідають кращим аналогам вітчизняних та закордонних зразків продукції [1, с. 162].

Підвищення якості продукції повинно базуватися на основі розробки комплексної, взаємопов’язаної системи технічних, організаційних, економічних і соціальних та мотиваційних заходів, що забезпечують необхідний рівень якості на всіх стадіях виробництва і споживання продукції. Важливою умовою при їх формуванні, є досягнення «господарського ефекту» за рахунок зменшення вартості виробів. 

Зауважимо, що необхідність удосконалення шляхів управління якістю продукції в сучасних умовах передбачено наступними обставинами [2, c. 182-186]: І) потреби науково-технічного прогресу; ІІ) зміна споживчих інтересів населення; ІІІ) нестача або обмеженість природних ресурсів; ІV) підвищення значення матеріального стимулювання в ринкових умовах, коли кожна людина, яка краще працює, може придбати за свою оплату більш високоякісний товар; V) розвиток зовнішньої торгівлі [3, с. 172-175].

Тому до основних шляхів підвищення управління якістю продукції відносять:

 використання досягнень науки та техніки в процесі проектування виробів;

 запровадження новітньої технології виробництва і суворе дотримання технологічної дисципліни;

 забезпечення належної технічної оснащеності виробництва;

 удосконалення застосовуваних стандартів і технічних умов;

 поліпшення стандартизації як головного інструменту фіксації та забезпечення заданого рівня якості, адже саме стандарти й технічні умови відзеркалюють сучасні вимоги споживачів до технічного рівня;

 збільшення випуску сертифікованої продукції; покращення окремих показників якості продукції, що випускається на підприємстві; 

 запровадження сучасних форм та методів організації виробництва та управління;

 удосконалення методів контролю й розвиток масового самоконтролю на всіх стадіях виготовлення продукції;

 покращення заходів щодо застосування узгодженої системи прогнозування та планування необхідного рівня якості виробів;

 збалансування прийнятих для продуцентів та споживачів цін на продукцію; 

 використання ефективної мотивації праці всіх категорій персоналу підприємства, що є одним із головних факторів підвищення якості продукції;

 всебічна активація людського чинника та проведення кадрової політики, адаптованої до ринкових умов господарювання.

Особливо в наший час, коли екологічна ситуація країни актуальна для всіх верств населення, а розповсюдження генетично модифікованих організмів дуже поширено, тому проблема пошуку ефективних шляхів підвищення управління якістю продукції є актуальною в умовах розвитку науки і практики. 




Література:

1. Вакуленко А. В. Управління якістю : [навчальн.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц.] / А. В. Вакуленко – [Вид. 2-ге, без змін.] – К. : КНЕУ, 2006. – 167 с. 

2. Труш Ю.Л. Використання комплексного програмно - цільового підходу в системі управління якістю продукції підприємств хлібопекарської галузі // Формування ринкових відносин в Україні. Економічні проблеми розвитку галузей та видів економічної діяльності / Ю. Л. Труш – Київ: 2013. –  № 11 (150). –  С. 182 – 186.

3. Труш Ю.Л. Аналіз факторів, що впливають  на якість хлібобулочної продукції // Формування ринкових відносин в Україні. Економічні проблеми розвитку галузей та видів економічної діяльності / Ю. Л. Труш – Київ: 2011. –  № 4 (119). –  С. 172–175.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота