СТАН ТА ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ АВІАБУДІВНОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СТАН ТА ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ АВІАБУДІВНОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ

07.04.2017 18:13

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Островська Ольга Василівна, студентка, Національний авіаційний університет


Транспорт являється найважливішою складовою економічного розвитку будь-якої країни, постійна робота якого забезпечує становлення і розвиток ринкових відносин. Дослідженням проблеми підвищення конкурентоспроможності авіаційного комплексу як одного з провідних секторів економіки України займаються такі науковці, як Ю. Кулаєв , В.Горбулін, М. Григорак , І.Соколи, М.Новикова та інші.

Визначено, що Україна належить до небагатьох країн світу, що володіють повним циклом (макротехнологією) створення авіаційної техніки. Галузь нараховує понад 60 підприємств, на які припадає близько 25 відсотків зайнятих у машинобудуванні в Україні. 

Досліджено, що на даний момент існують такі проблеми:

- Потребує оновлення 80 відсотків виробничих потужностей, насамперед на заводах із серійним випуском продукції;

- старіють кадри;

- існує роз'єднаність розробників, виробників та баз технічного обслуговування і ремонту авіаційної техніки;

- дефіцитними є фінансові ресурси;

- знизилась виробнича кооперація з Росією;

- існує залежність більш як на 70 відсотків від імпорту сировини та комплектувальних виробів.

За останні роки кількість замовлень зменшилася на чверть — іноземні фірми витісняють Україну не тільки із світового ринку, але і з ринку СНД, який на даний час має значні перспективи розвитку — пасажирообіг у країнах СНД у 6-10 разів менший, ніж у США та Канаді[1].

Проаналізовано, що  за 2015 рік Україна продала на експорт авіаційної техніки на суму 89 млн. дол. Це дуже мало. Для порівняння у 2013 році авіаційної техніки на експорт Україна продала на 205 млн. дол. Теж не багато. Але значно більше, ніж у 2015 році[2]. 

Найбільше авіаційної техніки, а точніше літаків пасажирських місткістю більше 50 посадочних місць купила Куба і Корейська народна демократична республіка. Куба заплатила Україні за літаки 24,1 млн. дол., А КНДР 22,8 млн. дол. Це найбільші покупки нашої авіаційної техніки. Швидше за все, це не нові літаки, а відремонтовані старі літаки ще радянської збірки, які після капремонту можна було продати в ці країни[2]. 

Україна за перше півріччя 2016 року продало на суму 11,62 млн доларів. Найбільше було продано літальних апаратів китайцям, загальна сума приблизно 9,5 млн доларів. На 13,2 млн доларів за перше півріччя 2016 року продали запчастин для літальних апаратів. Найбільше купила Індія, Ефіопія і Конго[2].

Зроблено висновок,  авіаційна галузі України давно вже знаходиться в кризовому стані. На сьогодні в Україні лишились тільки залишки колишньої могутності СРСР — авіаційної та ракетної промисловості. Аналіз розвитку авіабудівної галузі за останні роки свідчить, що вона виявилась нездатною протистояти світовій фінансово-економічній кризі. Фінансові наслідки кризи для вітчизняних авіабудівних підприємств проявляються в зростанні боргів та нездатності здійснювати фінансове забезпечення виробничо-господарської діяльності, зменшенні обсягів продажів тощо.




Література:

1. Скоробогатова Н.Є. Розробка стратегії формування експортного потенціалу авіаційних підприємств України на прикладі ДП «Антонов»/ Н. Є. Скоробогатова, Ю. В. Калько // Ефективна економіка. – 2016. – № 11. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5247.

2. Державна авіаційна служба України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.avia.gov.ua/documents/diyalnist/pіdsumki%20dіjalnostі/ 

________________________

Науковий керівник : Остапенко Тетяна Геннадіївна, кандидат економічних наук, доцент, Національний авіаційний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота