МОДЕЛЬ ПРОЦЕСУ ВИКОНАННЯ КОШТОРИСУ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ ЯК ОСНОВА ПОБУДОВИ МЕТОДИКИ ЙОГО КОНТРОЛЮ І АНАЛІЗУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МОДЕЛЬ ПРОЦЕСУ ВИКОНАННЯ КОШТОРИСУ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ ЯК ОСНОВА ПОБУДОВИ МЕТОДИКИ ЙОГО КОНТРОЛЮ І АНАЛІЗУ

30.10.2018 11:56

[Секція 4. Бухгалтерський облік, аналіз і аудит]

Автор: Чебан Тетяна Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри обліку, аудиту і оподаткування, Херсонський національний технічний університет; Межейнікова В., здобувач вищої освіти другого ступеня, Херсонський національний технічний університет


Одним із важливим завдань бюджетного обліку, державного і внутрішнього фінансового контролю та економічного аналізу є контроль виконання кошторису. Важливість вирішення цієї задачі не викликає сумнівів, адже дозволяє оцінити дотримання установою норм витрачання ресурсів, раціонального використання коштів, виділених державою на утримання установи, проведення її основної діяльності та надання соціально значущих послуг. Проте, в навчальній та науковій літературі не представлена модель оцінки виконання кошторису, що актуалізує це завдання. Для його вирішення необхідно визначити сутність та відмінності понять «виконання кошторису» та «результат виконання кошторису». Виконання кошторису передбачає оцінку виконання запланованих установою обсягів фінансування, його повноти та достатності для здійснення видатків на її утримання та надання бюджетних послуг, а також ефективності використання бюджетних коштів. Результат виконання кошторису ідентифікується як фінансовий результат установи, який визначається співставленням її доходів і витрат, визнаних на основі НПСБОДС 124 та 135, є важливим самостійним об’єктом фінансового обліку, контролю і аналізу. При побудові процедурної моделі виконання кошторису також слід врахувати економічну сутність доходів і видатків бюджетних установ, відмінності у підходах до облікової реєстрації (модифікований касовий та метод нарахування) та алгоритм взаємозв’язку касових і фактичних видатків. Врахування цих чинників дозволило сформувати наступну процедурну модель виконання кошторису бюджетних установ (рис.1).




Наведена візуалізація дозволяє сформулювати висновки щодо сутності процедури оцінки виконання кошторису бюджетних установ:

1. Контроль виконання кошторису є в основному не обліковим, а контрольно-аналітичним завданням і вирішується за допомогою контрольних (спостереження, співставлення) та аналітичних інструментів (порівняння).

2. Безпосередньо в системі бухгалтерського фінансового обліку установ виконання кошторису не відображається. 

3. Інформаційну основу процесу виконання кошторису складає бюджетний облік доходів і видатків, згрупованих за кодами бюджетної класифікації.

4. Оцінка виконання кошторису здійснюється в частині доходів (бюджетних асигнувань і власних надходжень) і видатків в розрізі загального і спеціального фонду за статтями КЕКВ.

5. Оцінка виконання видаткової частини кошторису є більш складною, що обумовлено реєстрацією видатків за етапами руху грошових коштів і як наслідок обумовлює співіснування і тісний зв’язок двох категорій видатків: касових і фактичних.

6. Об’єктом фінансового обліку бюджетних установ є результат виконання кошторису, який ідентифікується як фінансовий результат їх діяльності, визначається за загальним і спеціальним фондом співставленням доходів і витрат установи, згрупованих за обмінними та необмінними операціями.

7. Аналітичні оцінки за результатами виконання кошторису віддзеркалюють відмінності в джерелах формування загального і спеціального фонду (бюджетні асигнування та власне зароблені кошти), цільове призначення касових і фактичних видатків: касові – характеризують рух грошових коштів, а фактичні – повноту їх використання в установі,

8. Касове виконання кошторису дозволяє встановити відповідність касових видатків отриманому фінансування, затвердженим обсягам асигнувань. Фактичне виконання кошторису дозволяє визначити, чи проведені фактичні видатки в межах кошторису. 

Отже, розроблена модель дозволяє уточнити зміст, мету та більш чітко усвідомити сутність процесу виконання кошторису доходів і видатків в єдності двох взаємопов’язаних аспектів: касового та фактичного. Її використання сприятиме обґрунтуванню напрямів подальшого розвитку методики контролю та аналізу виконання кошторису бюджетних установ.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота