ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ БАНКІВСЬКОГО КРЕДИТУВАННЯ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ БАНКІВСЬКОГО КРЕДИТУВАННЯ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ

31.10.2018 13:12

[Секція 6. Банківська справа. Гроші, фінанси і кредит]

Автор: Руда Оксана Леонтіївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів, банківської справи та страхування, Вінницький національний аграрний університет; Турчик Марина Миколаївна, магістр, кафедри фінансів, банківської справи та страхування, Вінницького національного аграрного університету


Кредитування малого і середнього бізнесу в Україні є вагомим чинником у розвитку державної економіки, адже для прикладу у розвинутих країнах на нього припадає близько 50% від всіх зайнятих громадян та навіть до 70-80% нових робочих місць, які створюються підприємцями. Також сам бізнес пом’якшує соціальну напругу і демократизацію ринкових відносин, він є основою формування середнього класу. 

Банківські установи завдяки мікрокредитуванню можуть стати рушіями розвитку середнього класу населення, тобто малого і середнього підприємництва. Такі кредити є важливими для ведення бізнесу, адже завдяки ним підприємці можуть застосовувати нові технології у своїх виробництвах, покращувати становище фірми на ринку чи просто розпочати новий бізнес [1]. 

Банківська стратегія в кредитуванні малого бізнесу залежить від характеристики його ресурсної бази. У цьому полягає головна суперечність усієї банківської системи: можливості банку не співпадають із потребами ринку фінансової послуги, яку багато банкірів називають кредитуванням малого та середнього бізнесу, хоча насправді процедура надання такого кредиту мало чим відрізняється від процедури по інших суб’єктах (великих підприємств) [2].

Обсяги видаваних банками кредитів малому бізнесу практично подвоїлися за останні кілька років, однак банкам і раніше доводиться витрачати значні кошти на рекламу, щоб залучити позичальників, незважаючи на те, що, як уже зазначалося, потреби в кредитуванні вельми високі [3]. Це відбувається тому, що крім небажання банків працювати зі стартовим бізнесом, є те, що банки в принципі готові кредитувати виключно міцно стоять на ногах клієнтів під забезпечення твердим заставою з умовою його страхування на користь банку, що також підвищує витрати клієнта. Є також вимоги до структури застави - банки не люблять отримувати в заставу товар в обороті на 100%. При цьому бізнес позичальника оцінюється із застосуванням класичних фінансових коефіцієнтів з установкою параметрів на рівні, рекомендованому класичною теорією кредитування, тобто часто не застосовується ні галузева, ні сегментна диференціація [4]. Зниження таких параметрів до інтуїтивних рівнів може вкрай негативно позначитися на якості портфеля кредитів, тому банки вибирають свідомо консервативний підхід, який практично гарантує портфель з низькою простроченням, але тягне за собою відсікання потенційно перспективних і якісних позичальників.

Для подолання наслідків кризи багато країн уживають заходи для посилення державного впливу на економіку. Зокрема приймаються антикризові програми, що включають комплекс екстрених заходів із забезпечення фінансової допомоги підприємствам малого бізнесу, які в основному зводяться до трьох напрямків:

По-перше, підтримка рівня продажу й запобігання зменшення обігового капіталу підприємств сектору малого бізнесу на основі надання експортних кредитів і гарантійних зобов’язань, полегшення податкового тягаря й надання відстрочки за податковими платежами, а також уживанням заходів щодо скорочення строків платежів усіма партнерами ділових відносин і забезпеченню безперервності грошових потоків.

По-друге, полегшення доступу підприємств малого бізнесу до фінансових ресурсів, своєчасне надання обігових коштів, реструктуризація кредитної заборгованості, розширення схем надання гарантій і поліпшення умов погашення діючих кредитів.

По-третє, здійснення фінансової підтримки підприємств малого бізнесу для забезпечення реалізації й завершення чинних інвестиційних і інноваційних проектів, що мають високу комерційну привабливість з метою забезпечення можливості в найближчому майбутньому здійснити вихід на ринок з новими продуктами й послугами, які мають підвищений попит.

Така допомога здійснюється шляхом надання інвестиційних грантів, пільгових кредитів і вживанням заходів щодо забезпечення прискореної амортизації основних засобів і цільовим фінансуванням науково-дослідних й дослідно-конструкторських робіт.

Література:

1. Галь В. Розвиток малого та середнього бізнесу в Україні // Вісник НБУ. – 2003 .-№1. – С.13-17.

2. Карамишева Г.М. Проблеми кредитування малого та середнього бізнесу в умовах посткризового стану економіки / Г.М. Кармишева, А.Г. Новікова // Актуальні проблеми економіки. – 2011. - №1. – С. 34-38

3. Кредитування малого бізнесу і закон: тенденції, проблеми, перспективи. Інтерв'ю з А.Г. Аксаковим / / Банківське кредитування. 2006. №1.

4. Малий і середній бізнес у пошуках місця в стратегії економічного зростання в Україні. Зб. наук. ст. / за ред. Я. А. Жаліла. – К. : Альтерпрес, 2002 – 118 с, c. 118

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота