ВПЛИВ МОТИВАЦІЇ НА ТРУДОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВПЛИВ МОТИВАЦІЇ НА ТРУДОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ

01.11.2018 15:45

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Логвин Назар Миколайович, студент, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя; Машлій Галина Богданівна, кандидат економічних наук, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя


Проведені дослідження свідчать, що в сучасних непростих умовах ведення бізнесу керівники значної частини підприємств приділяють недостатню увагу забезпеченню належного рівня мотивації персоналу, при цьому будучи більше зорієнтовані на отримання максимального прибутку. Менеджерам слід враховувати, що саме від працівників та їх мотивації до високопродуктивної та якісної роботи будуть залежати виробничі та фінансові результати діяльності кожного суб’єкта господарювання.

Мотивацію трудової діяльності можна визначити як внутрішнє спонукання персоналу до виконання своєї роботи, досягнення виробничих цілей. Тип мотивації – це переважна спрямованість діяльності індивіда на задоволення визначених потреб. Таких типів може бути багато залежно від мети дослідження. Найпоширеніші такі три типи мотивації: працівники, орієнтовані переважно на змістовність і суспільну значущість праці; працівники, переважно орієнтовані на оплату праці й інші нетрудові цінності; працівники, у яких значущість різних цінностей збалансована [1].

Завданням менеджерів, що відповідають за мотивацію персоналу, є створення таких факторів, які стимулюють працівника працювати з повною віддачею, позитивним емоційним відчуттям від успішного трудового процесу й спілкування у колективі та задоволенням від отриманої винагороди за виконану роботу. При цьому можуть використовуватися як позитивні, так і негативні стимули до праці. Позитивне стимулювання спрямоване на підвищення рівня задоволення потреб працівника, формування його прагнення стабільно працювати на даному підприємстві і може реалізовуватися через використання конкретних форм і систем оплати праці, механізму преміювання, інших методів матеріального та нематеріального стимулювання. Поряд з цим можуть застосовуватися і заходи негативного стимулювання, які знаходять своє вираження у винесенні догани за неналежну якість або кількість виконаної роботи чи недотримання певних правил трудової поведінки, загрозі звільнення, покаранні штрафними санкціями тощо. Ці дії спрямовані на блокування існуючої поведінки шляхом зниження рівня задоволення потреб.

Існує велика кількість різних моделей і теорій мотивації: ієрархія потреб Маслоу; теорія потреб Альдерфера, теорія мотивації Мак-Клелланда; двофакторна теорія мотивації Герцберга; теорії «X» і «Y» Мак-Грегора; теорія драйвів Фрейда; теорія мотивації Портера – Лоулера; теорія очікувань Врума та інші [1]. Розглянемо деякі основні положення теорії потреб, розробленої Абрахамом Маслоу. Ієрархія людських потреб передбачає такі сходинки (знизу вгору): фізіологічні, безпека, любов або належність до чого-небудь, повага, потреба в самовираженні (особистісному зростанні). Вчений вважав, що всі люди, що задовільняють потреби найвищих рівнів, мають такі загальні характерні риси: самоповагу і повагу до інших, доброзичливість, терпимість, інтерес до навколишнього світу, прагнення розібратися в собі та інші [3]. Теорія Маслоу зробила значний вклад у розвиток менеджменту, акцентуючи увагу на тих позитивних людських мотивах, які формують ставлення працівника до роботи. Недоліком теорії Маслоу є те, що керівнику складно і часто неможливо досконало вивчити та врахувати потреби кожного працівника, оскільки вони мають суто індивідуальні риси.

Література:

1. Загірняк М.В. Економіка підприємства: магістерський курс. Підручник. Частина ІІ / За ред. професорів Загірняка М.В., Перерви Π.П, Маслак О.І. – Кременчук, 2015. – 756 с. 

2. Абрагам Маслоу /Вікіпедія.  Електронний ресурс. – Режим доступу:   https://uk.wikipedia.org/wiki/Абрагам_Маслоy.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота