ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ВИЗНАЧАЛЬНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЙОГО ДІЯЛЬНОСТІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ВИЗНАЧАЛЬНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЙОГО ДІЯЛЬНОСТІ

23.02.2021 23:30

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Руденко Лілія Михайлівна, IV курс, спеціальність «Менеджмент», Київський національний університет імені Тараса Шевченка


Конкуренція на сьогоднішній день є невід’ємною частиною функціонування будь-якої сфери діяльності суспільства. З кожним роком її рівень зростає, переходить на новий щабель, підприємства ж у свою чергу намагаються зберегти та покращити свої конкурентні позиції.

Конкурентоспроможність підприємства в першу чергу базується на його порівняльних перевагах, стратегічності, адаптивності, системності та конкурентоспроможній продукції. Перевага над конкурентами підприємства може проявлятися в економічній, технологічній, культурній та соціально-політичній сферах, а також в якості, ціновій політиці товару чи послуги, рівні сервісу [3].

Серед внутрішніх факторів конкурентоспроможності слід виділити попит на продукцію, рівень експорту, конкурентоспроможність ресурсів, постачальників та технологічних розробок.

Одним із найголовніших факторів конкурентоспроможності, на мій погляд, є стратегічне направлення менеджменту та впровадження інновацій. Адже зараз на ринку у кожній ніші присутня шалена конкуренція, тому вона вийшла сьогодні на новий рівень. Скажімо, покупцю надається високоякісний товар за помірною ціною, якщо раніше, це можна було назвати конкурентною перевагою підприємства, то на сьогодні конкурентних переваг такого товару є недостатньо, бо існує ще ряд товарів в такому ж ціновому діапазоні з високою якістю. 

Тобто, зараз такий товар буде конкурувати за іншими факторами. На мою думку, найбільшою перевагою буде володіти товар, що має певну концепцію, цінність, яка буде доноситися кінцевому споживачеві. Це може бути екологічна направленість, соціальна, можливо, культура. Така конкурентна перевага зараз є набагато сильнішою, аніж конкуренція в ціні.

Фактор впровадження інновацій є важливим у формуванні конкурентоспроможності, адже зараз боротьба за увагу споживача йде на рівні технологічності продукції і той, хто займає місце у новій ніші технологій має безперечну конкурентну перевагу.

Оцінка конкурентоспроможності складається з підрахунку низки показників, їх тлумаченні, розумінні та винесення висновків щодо подальшої стратегії розвитку підприємства [2].

Підходи до оцінки конкурентоспроможності мають бути максимально релевантними для подальшої реалізації відповідної стратегії. Показники оцінки слід враховувати як кількісні, так и якісні, які максимально чітко характеризують галузеву діяльність організації. Серед методів оцінювання конкурентоспроможності підприємства виділимо три основні, надамо характеристику та виокремимо їх переваги та недоліки(табл.1.1)




Отже, для посилення конкурентних позицій підприємства на ринку слід об’єктивно оцінити фактори та елементи його конкурентоспроможності. Результати такої оцінки застосовуються для подальших прогнозів діяльності та стратегії розвитку.

Література:

1. Драган О.І. Управління конкурентоспроможністю підприємств: теоретичні аспекти. Монографія. К.: ДАКККіМ, 2006. 160 с.

2. Клименко С. М., Омельяненко Т. О., Барабась Д. О., Дуброва О. С., Вакуленко А. В. Управління конкурентоспроможністю підприємства: Навч. посібник /. К.: КНЕУ, 2008. 520 с.

3. Міждисциплінарний словник з менеджменту: навч.посіб./ Д.М.Черваньов, О.І.Жилінська, М.В.Петровський та ін./ за ред.Д.М.Черваньова, О.І.Жилінської. – К:. Нічлава, 2011 – 473 с. 

4. Татар М.С. Вплив чинників зовнішнього середовища на конкурентоспроможність підприємств : навч. посіб. Х.: ХАІ, 2015. 79с.

________________

Науковий керівник: Горбась Ірина Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент, Київський національний університет імені Тараса Шевченка



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота